TV 2 og Viasat enige om ny avtale

Viasat-kundene vil fortsatt kunne se fotball-VM på TV 2 etter at TV 2 og Viasat lørdag kveld kom i mål med en ny distribusjonsavtale.

TV 2 og Viasat har kommet til enighet om en ny avtale for distribusjon av TV 2 sine kanaler på Viasat sin IPTV- og satellittplattform. Den forrige avtalen løp ut ved midnatt 30 juni, og med det fortsetter selskapene sitt samarbeid til det beste for norske TV-seere.

Viasat er en del av Nordic Entertainment Group. I september starter UEFA Champions League, et annet viktig samarbeid mellom de to selskapene de neste tre årene.

- Vi er glade for å ha kommet frem til enighet og tror avtalen vil gavne begge parter. Spesielt er vi fornøyde på seernes vegne. De har mye å glede seg til allerede i sommer, med sluttspill i fotball-VM og Tour de France. TV 2 gjør store investeringer i norsk innhold, nyheter og viktige sportsrettigheter. Med denne avtalen viser Viasat at de anerkjenner verdien det har for norske tv-seere, sier sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2, Olav T. Sandnes.