TV 2 og Telenor enige om ny avtale

Etter flere uker med forhandlinger er TV 2 og Telenor nå i mål med en ny distribusjonsavtale.

Avtalen gjør at TV 2s innhold er tilgjengelig for kunder av Canal Digital Satellitt, Canal Digital Kabel og Telenor i tiden fremover. Den forrige avtalen utløp 1. juni, og TV 2 og Telenor ga hverandre da nødvendig tid for å oppnå enighet.

–  Vi er tilfredse med innholdet i avtalen og ser frem til et godt samarbeid med Telenor i årene framover. TV 2 og Telenor har, som to norske samfunnsaktører, et særskilt ansvar for å sikre norsk innhold i en virkelighet der konkurransen fra globale aktører stadig blir hardere. Avtalen er et godt utgangspunkt for dette, sier sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2, Olav T. Sandnes.

- Vi er glad for å ha fått på plass en avtale med TV 2 som gjør at kundene våre fortsatt får tilgang til deres innhold. Et godt samarbeid mellom distributører og kringkastere er viktig i årene fremover, og denne avtalen viser at begge parter ser verdien av dette. Nå ser vi frem til å jobbe videre med TV 2 for å bringe innholdet ut på en god måte, sier Ragnar Kårhus, administrerende direktør i Canal Digital.

Kontakpersoner: