TV 2 og MTG skal vise Champions League

9.5.2017 09:17 | TV 2

TV 2 har i dag inngått et historisk samarbeid med MTG om sammen å bringe Champions League til norske tv-seere fra høsten 2018.

TV 2-sjef Olav T. Sandnes.

- Vi er enormt glade for å ha sikret oss denne rettigheten. Nå skal vi vise to av de aller mest attraktive kampene hver eneste runde, inkludert finalerundene. Disse vil bli vist eksklusivt på TV 2s kanaler i Norge og tilgjengeliggjort på TV 2 Sumo. Også finalen vil vises på TV 2. Vi ser frem til dette samarbeid med MTG-konsernet, sier TV 2-sjef Olav T. Sandnes.

Det er første gang TV 2 og MTG inngår en slik avtale. Avtalen innebærer at TV 2 og MTG sammen har rettigheter for Champions League i det norske markedet. Kampene blir å se på TV 2 allerede høsten 2018, til og med våren 2021.

- Fotball er mer populært enn noen sinne. I TV 2 har vi lang og god tradisjon for å formidle store sportsøyeblikk. Våre sportsjournalister brenner for fotball og spiller med hjertet utenpå drakten. Siden dette er første gang vi inngår en slik samarbeidsavtale med MTG, er vi ekstra stolte av å kunne presentere denne viktige sportsnyheten, sier Sandnes.

Håvard SolemKommunikasjonsrådgiver Gutta på tur, Heltenes kamp, Petter uteligger, Kjendisrestauranten, God morgen Norge, God kveld Norge

934 35 922 / 55 90 80 28hvl@tv2.no

TV 2-sjef Olav T. Sandnes.