TV 2 Nyhetenes siste sending fra Nøstet

Søndag 30. juli ledet Arill Riise TV 2 Nyhetenes aller siste sending fra TV 2-huset på Nøstet i Bergen. I november er TV 2 Nyhetene tilbake i Bergen, fra nye lokaler i Media City Bergen.

SISTE SENDING: Nyhetsanker Arill Riise ledet TV 2 Nyhetenes aller siste sending fra TV 2-huset på Nøstet i Bergen. Foto: Eivind Senneset/TV 2

Nesten 25 år er gått siden Kari Birkeland ledet den aller første nyhetssendingen fra TV 2-huset på Nøstet i Bergen. Dette skjedde på TV 2s åpningsdag 5. september 1992. Søndag kveld var det Arill Riise som fikk æren av å avslutte fra nyhetsstudioet som allerede mandag skal rives og flyttes til Media City Bergen.

- Det er vemodig å flytte fra et mediehus med så mye historie i veggene, men lokalene er utdaterte og passer ikke lenger for moderne tv-produksjon, nå ser vi frem til å flytte til MCB, sier TV 2s nyhetsredaktør Karianne Solbrække.

TV 2s flyttehøst

Fra og med mandag 31. juli skal alle nyhetssendingene, både på TV 2 Nyhetskanalen og hovednyhetene på TV 2, avvikles fra Oslo i påvente av at alt skal bli klart i Media City Bergen.

Det blir en travel høst for alle i TV 2. I november flyttes alle sendingene tilbake til Bergen når MCB står klart, og da starter også flyttingen fra TV 2s lokaler på Karl Johans gate i Oslo til nytt bygg, Diagonale, bak Operaen.

I tillegg holder God Morgen Norge på med flytting av sitt studio fra Karl Johans gate til Aker Brygge. Studioet skal være klart til sendingene starter opp i august.

Håvard SolemKommunikasjonsrådgiver

Gutta på tur, Heltenes kamp, Petter uteligger, Kjendisrestauranten, God morgen Norge, God kveld Norge.

934 35 922 / 55 90 80 28hvl@tv2.no

SISTE SENDING: Bilde fra regirommet. Allerede mandag starter riving og flytting av studio til Media City Bergen. Foto: Eivind Senneset/TV 2
SISTE SENDING: Søndag kveld gikk TV 2 Nyhetenes siste sending fra TV 2-huset på Nøstet i Bergen på lufta. Foto: Eivind Senneset/TV 2
SISTE SENDING: TV 2-ansatte følger den nyhetssendingen fra TV 2-huset på Nøstet i Bergen. I november er sendingene tilbake i Bergen, fra Media City Bergen. Foto: Eivind Senneset/TV 2