TV 2 klar med jubileumssesong av Jakten

I dag starter jakten på single bønder til sesong 15 av «Jakten på kjærligheten». TV-konseptet kan neste år feire sin jubileumssesong. Pågangen er fortsatt stor fra single bønder som ønsker å finne kjærligheten.

- Det er helt fantastisk å kunne annonsere at TV 2 fra i dag av er klar for sesong 15 av «Jakten på kjærligheten», sier programleder Katarina Flatland.

Bøndene skal velges ut allerede i desember i år og Katarina er klar for å få ta i mot søkere fra hele Norge.

Hvilke bønder ønsker du å se i jubileumssesongen av «Jakten på kjærligheten»?

- Vi ønsker oss bønder fra alle deler av landet, unge som gamle, kvinner og menn. Jeg håper også at bønder som kanskje ikke føler at de er så utadvendte og vante med dating tør å bli med. Vi har jo over 14 års erfaring som vi gladelig deler med dem, sier Flatland.

Viktig dating-konsept

- Selv om «Jakten på kjærligheten» har gått på TV 2 i mange år er det fortsatt rom for flere sesonger. Seertallene er sterke, engasjementet er stort og det er veldig mange bønder som sender søknad hvert år og ønsker å finne den store kjærligheten, sier programredaktør Jarle Nakken i TV 2.

- Det er ikke så mange andre dating-programmer på TV 2, så «Jakten på kjærligheten» er i særstilling. Jeg tror seerne liker programmene da konseptet er tett på norsk virkelighet og gjenspeiler noen av utfordringene man har ved å drive en gård som på mange måter er et livsprosjekt som krever bortimot all tid. Da gjenstår det ikke mye tid til for bøndene til å finne kjærligheten og en partner å dele livsverket med. Seerne heier på prosjektet og vil gjerne se at bønder og friere finner hverandre og skaper en fremtid sammen. Jeg tror at spenningen ved bøndenes kjærlighets jakt gjør at konseptet har stått seg sterkt som tv-konsept gjennom mange år. Nå gleder vi oss til å ta fatt på jubileumssesongen som kommer på TV 2 neste år.

Høye forventninger

Programleder Katarina Flatland ønsker å minne folk på at de gjerne kan melde på noen single bønder de kjenner.

- Vi kjenner vel alle noen single som trenger ett lite dytt i kjærlighetens retning.

- Hva er dine forventninger til jubileumssesongen?

- De er skyhøye. I år ble det rekordtidlig kyssing, og jeg kan love mye mer spenning og kjærlighet i ukene fremover, så det gir mersmak for en ny sesong, sier Flatland.

Unn Grethe BergePR- og medierådgiver

Vårt lille land, Dokument 2, Mer en gull, Jakten på kjærligheten, Huskestue Gullruten, Senere med Tørnquist og Stian Blipp show.

Tel:924 03 867 / 55 90 82 31ugb@tv2.no

Programleder Katarina Flatland med årets bønder.
Programleder Katarina Flatland.