TV 2

TV 2 fosser fra konkurrentene

Del
TV 2 økte kraftig i den viktige reklamemåneden september, mens konkurrentene går tilbake.
Kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2. Foto: Øyvind Ganesh, TV 2.
Kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2. Foto: Øyvind Ganesh, TV 2.

Hovedkanalen TV 2 fikk en kraftig vekst i september, med en økning på hele 5,1 prosentpoeng fra september i fjor. TV 2 fikk en markedsandel 23,2 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år. Også den daglige seertiden økte med tre minutter mot fjoråret. TV 2 var dermed større en NRK og over dobbelt så store som TVNorge.

- September er jo en av de viktigste reklamemånedene i året. Da er det viktig at spesielt hovedkanalen står sterkt. Ikke bare var Sykkel-VM en stor suksess. Også flere av våre underholdningsprogrammer, samt TV 2 Nyhetene vokste. Med Farmen så vidt i gang, og på nivå med tidligere år, så lover dette svært godt inn mot resten av den viktige TV-høsten, sier kanaldirektør Trygve Rønningen.

Blant alle TV-seerne (12+) økte TV 2 med 4,1 prosentpoeng og fikk en samlet andel på 22,6 prosent.

Også TV 2 Nyhetskanalen øker kraftig og fikk en markedsandel på 3,2 prosent blant alle seerne (12+). Dette er en vekst på 0,5 prosentpoeng fra september i fjor og den høyeste målingen for TV 2 Nyhetskanalen i en september-måned noensinne. TV 2 Livsstil og TV 2 Humor økte i målgruppen 20-49 år, mens TV 2 Sportskanalen økte i målgruppen P12+.

- Dermed har TV 2 Nyhetskanalen etablert seg som den femte største kanalen i Norge. Det er rett og slett formidabelt, og det bekrefter seernes anerkjennelse av den jobben som gjøres i TV 2 for å være først og best på nyheter, kommenterer Rønningen.

Samlet så økte TV 2-kanalene med 5,1 prosentpoeng i september og endte på 33,7 prosent. Dermed knuste TV 2 alle konkurrentene samlet sist måned i den kommersielle målgruppen.

- Nå gleder vi oss til resten av høsten, med flere store premierer på menyen som Truls à la Hellstrøm og dramaserien Grenseland. Og vi avslutter med håndball-VM i desember, forteller Trygve Rønningen.

TV-andelene i september:

 

Den kommersielle målgruppen 20-49 år:

TV 2: 23,2% (+5pp)

TV 2 Nyhetskanalen: 2,5% (+0,6pp)

TV 2 Zebra: 2,1% (-0,6pp) 

TV 2 Livsstil: 2,5% (+0,1pp)

TV 2 Humor: 1,5% (+0,2%)

TV 2 Sportskanalen: 0,6% (+-0)

TV 2 Sport Premium1: 1,5% (-0,1pp)

TV 2 reklame-TV: 33,7% (+5,1pp)

Aldersgruppen 12+:

TV 2: 22,6% (+4,1pp)

TV 2 Nyhetskanalen: 3,2% (+0,5pp)

TV 2 Zebra: 1,6% (-0,8pp)

TV 2 Livsstil: 1,4% (-0,2pp)

TV 2 Humor: 0,7% (+0,1pp)

TV 2 Sportskanalen: 0,7% (+0,1pp)

TV 2 Sport Premium1: 1,0% (+0,1pp)

TV 2 reklame-TV: 31,1% (+3,9pp)

Kontakter

Bilder

Kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2. Foto: Øyvind Ganesh, TV 2.
Kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2. Foto: Øyvind Ganesh, TV 2.
Last ned bilde
Last ned bilde

Om TV 2

TV 2
TV 2
Lars Hilles gate 30
5020 Bergen

02255http://www.TV2.no

Vi er TV 2

Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra TV 2

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TV 2

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye