TV 2 fortsetter veksten i oktober

TV 2 økte mest av alle TV-kanalene også i den viktige reklamemåneden oktober.

TV 2 fortsetter fremgangen med en økning på hele 2,8 prosentpoeng i den kommersielle målgruppen 20-49 år. Det ga kanalen en andel på 23,1 prosent i oktober.

- TV 2 fortsetter fremgangen og leverer veldig gode tall også i oktober. Hovedkanalen vokser også denne måneden, og det er bra med tanke på den høye etterspørselen i reklamemarkedet. Det er gode tider for TV-reklame, og spesielt gode tider for TV 2, kommenterer salgs- og markedsdirektør Bjørn Gunnar Rosvoll.

Blant alle TV-seerne (12+) økte TV 2 med 1,4 prosentpoeng og fikk en samlet andel på 22 prosent.

Veksten for hovedkanalen gjorde også at TV 2 samlet gikk frem med 1,6 prosentpoeng i oktober og fikk en andel på 32,6 prosent blant seerne mellom 20 og 49 år. Blant alle TV-seerne (12+) fikk TV 2-kanalene i oktober en andel på 30 prosent.

- Skal man treffe flest mulige seere samtidig, er TV 2 er et veldig godt alternativ for reklame-kjøperne. Av de 100 mest sette programmene på kommersielle kanaler sist måned, så gikk 98 av dem på TV 2, forteller Bjørn Gunnar Rosvoll.

TV-andelene i oktober:

Den kommersielle målgruppen 20-49 år:

TV 2: 23,1% (+2,8pp)

TV 2 Nyhetskanalen: 2% (-0,3pp)

TV 2 Zebra: 2,2% (-0,7pp)

TV 2 Livsstil: 1,9% (+-0pp)

TV 2 Humor: 1,6% (+0,6%)

TV 2 Sportskanalen: 0,6% (-0,1pp)

TV 2 Sport Premium1: 1,3% (-0,7pp)

TV 2 reklame-TV: 32,6% (+1,6pp)

Aldersgruppen 12+:

TV 2: 22% (+1,4pp)

TV 2 Nyhetskanalen: 2,9% (-0,2pp)

TV 2 Zebra: 1,7% (-0,7pp)

TV 2 Livsstil: 1,2% (-0,1pp)

TV 2 Humor: 0,7% (+0,1pp)

TV 2 Sportskanalen: 0,6% (+-0pp)

TV 2 Sport Premium1: 1,0% (-0,1pp)

TV 2 reklame-TV: 30% (+0,4pp)

Salgs- og markedsdirektør Bjørn Gunnar Rosvoll i TV 2.