TV 2 fortsetter veksten i oktober
TV 2 fortsetter fremgangen med en økning på hele 2,8 prosentpoeng i den kommersielle målgruppen 20-49 år. Det ga kanalen en andel på 23,1 prosent i oktober.
- TV 2 fortsetter fremgangen og leverer veldig gode tall også i oktober. Hovedkanalen vokser også denne måneden, og det er bra med tanke på den høye etterspørselen i reklamemarkedet. Det er gode tider for TV-reklame, og spesielt gode tider for TV 2, kommenterer salgs- og markedsdirektør Bjørn Gunnar Rosvoll.
Blant alle TV-seerne (12+) økte TV 2 med 1,4 prosentpoeng og fikk en samlet andel på 22 prosent.
Veksten for hovedkanalen gjorde også at TV 2 samlet gikk frem med 1,6 prosentpoeng i oktober og fikk en andel på 32,6 prosent blant seerne mellom 20 og 49 år. Blant alle TV-seerne (12+) fikk TV 2-kanalene i oktober en andel på 30 prosent.
- Skal man treffe flest mulige seere samtidig, er TV 2 er et veldig godt alternativ for reklame-kjøperne. Av de 100 mest sette programmene på kommersielle kanaler sist måned, så gikk 98 av dem på TV 2, forteller Bjørn Gunnar Rosvoll.
TV-andelene i oktober:
Den kommersielle målgruppen 20-49 år:
TV 2: 23,1% (+2,8pp)
TV 2 Nyhetskanalen: 2% (-0,3pp)
TV 2 Zebra: 2,2% (-0,7pp)
TV 2 Livsstil: 1,9% (+-0pp)
TV 2 Humor: 1,6% (+0,6%)
TV 2 Sportskanalen: 0,6% (-0,1pp)
TV 2 Sport Premium1: 1,3% (-0,7pp)
TV 2 reklame-TV: 32,6% (+1,6pp)
Aldersgruppen 12+:
TV 2: 22% (+1,4pp)
TV 2 Nyhetskanalen: 2,9% (-0,2pp)
TV 2 Zebra: 1,7% (-0,7pp)
TV 2 Livsstil: 1,2% (-0,1pp)
TV 2 Humor: 0,7% (+0,1pp)
TV 2 Sportskanalen: 0,6% (+-0pp)
TV 2 Sport Premium1: 1,0% (-0,1pp)
TV 2 reklame-TV: 30% (+0,4pp)
Kontakter
Jan-Petter DahlPR- og mediesjef
Kontaktperson for spørsmål rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.
Bilder
Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
«Spillet»-suksessen fortsetter på TV 219.3.2024 12:30:00 CET | Pressemelding
TV 2 har allerede bestilt en ny sesong av «Spillet». Programmet har tatt seerne med storm og har så langt et snitt på hele 900.000 seere per episode.
Påsken på TV 2 og TV 2 Play18.3.2024 13:15:00 CET | Pressemelding
Mord og mysterier står på plakaten når TV 2 sender to helt nye krimserier denne påsken: «Agatha Christie: Mord er ingen sak» og «The Marlow Murder Club». I tillegg er det premiere på den helt nye krimkomedien «Purk» og en etterlengtet siste sesong av publikumsfavoritten «Badehotellet»
Her er deltakerne i årets sesong av «Sommerhytta»18.3.2024 07:59:00 CET | Pressemelding
TV 2-suksessen «Sommerhytta» er tilbake 8. april. Fire deltakerpar skal konkurrere om å vinne sin egen hytte i Kungsvik i nærheten av Strømstad i Sverige.
Nå er endelig norsk fotball tilbake på TV 215.3.2024 08:00:00 CET | Pressemelding
Lørdag sparkes den norske fotballsesongen i gang med serieåpningen i Toppserien. Se oversikt over de første 15 rundene i Toppserien, Eliteserien og OBOS-ligaen på TV 2s flater.
Her er bøndene som skal jakte kjærligheten på TV 211.3.2024 09:45:00 CET | Pressemelding
Med stødig hjelp fra Jan Thomas, skal Johannes, Camilla, Peder og Kåre finne kjærligheten på TV 2 i høst.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom