TV 2

TV 2 fortsetter veksten i 2017 – nok et rekordår for TV 2 Nyhetskanalen

Del

TV 2 vokste kraftig i desember, og for hele 2017 økte TV 2 mest av alle kanalene i den viktige kommersielle målgruppen. TV 2 Nyhetskanalen fikk nok et rekordår.

Kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2. Foto: Øyvind Ganesh, TV 2.
Kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2. Foto: Øyvind Ganesh, TV 2.

TV 2 sin hovedkanal fikk en andel på 20,1 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år. Dette er en vekst på 1,4 prosentpoeng mot året før. Dermed var TV 2 større enn NRK1 og mer enn dobbelt så stor som TVNorge.

Blant alle seerne (12+) fikk hovedkanalen en andel på 18,9 prosent som er en vekst på 0,6 prosentpoeng.

TV 2 Nyhetskanalen fortsetter veksten og fikk en andel på 2,9 prosent, som er ny rekord.

I desember isolert økte TV 2 kraftig – mye på grunn av håndball-VM. Andelene ble også høyere enn da TV 2 hadde håndball-VM sist i 2015.

- Dette er vi svært godt fornøyd med. Spesielt høsten har vært god for oss, og vi har en bra fart ut av 2017. Så vet vi at våren blir krevende, men vi gleder oss og føles oss godt rustet til å bite fra oss. Allerede i går hadde vi premiere på «Farmen Kjendis», og denne uken lanserer vi flere sterke programmer her på TV 2, sier kanaldirektør Trygve Rønningen.

TV 2-andelene for 2017: 

Den kommersielle målgruppen 20-49 år:

TV 2: 20,1 prosent (+ 1,4pp)

TV 2 Nyhetskanalen: 2,1 prosent (+-0pp)

TV 2 Zebra: 2,6 prosent (- 0,1pp)

TV 2 Livsstil: 2,1 prosent (-0,1pp)

TV 2 Humor: 1,6 prosent (+ 0,2pp)

TV 2 Sportskanalen: 0,7 prosent (-0,2pp) 

TV 2 Sport Premium1: 1,4 prosent (+ 0,1pp)

TV 2 reklame-TV: 30,6 prosent (+ 1,3pp)

Aldersgruppen 12+: 

TV 2: 18,9 prosent (+ 0,6pp) 

TV 2 Nyhetskanalen: 2,9 prosent (+ 0,1pp)

TV 2 Zebra: 2,0 prosent (- 0,2pp)

TV 2 Livsstil: 1,4 prosent (- 0,1pp)

TV 2 Humor: 0,7 prosent (+-0pp)

TV 2 Sportskanalen: 0,7 prosent (- 0,1pp)

TV 2 Sport Premium1: 0,8 prosent (+-0pp)

TV 2 reklame-TV: 27,4 prosent (+ 0,2pp)

TV-andelene i desember:

Den kommersielle målgruppen 20-49 år:

TV 2: 21,7% (+5,8pp)

TV 2 Nyhetskanalen: 1,6% (-0,2pp)

TV 2 Zebra: 3,2% (-0,2pp)

TV 2 Livsstil: 1,3% (-0,4pp)

TV 2 Humor: 1,2% (-0,1%)

TV 2 Sportskanalen: 0,8% (+0,5pp)

TV 2 Sport Premium1: 1,6% (-0,4pp)

TV 2 reklame-TV: 31,3% (+4,8pp)

Aldersgruppen 12+:

TV 2: 21,2% (+5,4pp) 

TV 2 Nyhetskanalen: 2,5% (-0,2pp)

TV 2 Zebra: 2,4% (-0,1pp)

TV 2 Livsstil: 1,0% (-0,2pp)

TV 2 Humor: 0,5% (-0,2pp)

TV 2 Sportskanalen: 1,0% (+0,7pp)

TV 2 Sport Premium1: 1,1% (+-0pp)

TV 2 reklame-TV: 29,8% (+5,4pp)

Kontakter

Bilder

Kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2. Foto: Øyvind Ganesh, TV 2.
Kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2. Foto: Øyvind Ganesh, TV 2.
Last ned bilde
Kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2. Foto: Øyvind Ganesh, TV 2.
Kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2. Foto: Øyvind Ganesh, TV 2.
Last ned bilde

Om TV 2

TV 2
TV 2
Lars Hilles gate 30
5020 Bergen

02255http://www.tv2.no

Dette er TV 2

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil og TV 2 Skole.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, der deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.

Følg saker fra TV 2

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra TV 2

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom