TV 2 flytter «Skavlan» til lørdagskvelden

Når «Skavlan» har sesongpremiere på TV 2 i januar, blir lineærversjonen av programmet flyttet til lørdagskvelden.

Fredrik Skavlan. Foto: TV 2.

- Seertallene for «Skavlan» på TV 2 denne høsten har ikke vært tilfredsstillende. Vi har sett at tre talkshow på NRK og TV 2 på fredagskvelden blir ett for mange. Derfor flytter vi nå lineærversjonen av programmet til lørdag kveld - til det beste for seerne, forteller kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2.

«Skavlan» har sesongpremiere på TV 2 lørdag 12. januar.

- Selv om «Skavlan» flyttes til lørdagskvelden på lineær-TV, vil programmet fortsatt være tilgjengelig på TV 2 Sumo fra fredag ettermiddag i tråd med vår langsiktige digitale satsing på programmet. Versjonen som sendes på TV 2 Sumo er også en lengre versjon enn den som sendes på lineær-TV, forteller Trygve Rønningen.

Lørdagskvelden på TV 2 vil dermed fylles av «Hver gang vi møtes», «God kveld Norge» og «Skavlan», i tillegg til Nyhetene, Været og Sporten.

På fredagskveldene vil «The Voice» og «Senkveld med Helene og Stian» sammen med Nyhetene, Været og Sporten fylle sendeskjemaet.

Eksakte sendetider for fredag og lørdag på TV 2 fra januar bestemmes senere.

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene. Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

Fredrik Skavlan. Foto: TV 2.
Kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2. Foto: Eivind Senneset, TV 2.