TV 2 direktetekster langrenn fra Davos

9.12.2016 15:51 | TV 2

Tidligere i år sikret TV 2 seg tv-rettighetene til alle verdenscuprenn i Sveits for de neste seks årene. Alle helgens langrennssendinger fra Davos blir direktetekstet for hørselshemmede på TV 2.

- TV 2 tekster fra før alt av nyheter, sport, vær og underholdningsprogrammer i tidsrommet fra kl. 18.00 og til 23.00 - i henhold til Kringkastingsloven. Under OL i Rio utvidet vi direktetekstingen etter ønske fra en stor gruppe seere. Når vi har sikret oss rettighetene til verdenscup i nordiske grener fra Sveits, så ønsker vi selvsagt å videreføre dette tilbudet, til glede for alle hørselshemmede som da vil få en enda bedre tv-opplevelse, forteller kommunikasjonssjef Jan-Petter Dahl i TV 2.

Det er første gang TV 2 sender verdenscup i nordiske grener. Allerede lørdag 10. desember starter det med langrenn i Davos. Kommentatorer blir Christian Paasche og Odd-Bjørn Hjelmeset, mens Siri Nilminie Avlesen-Østlie blir reporter på indre bane. Tidligere langrennsløper og OL-vinner Kristin Størmer Steira er ny på TV 2-laget og blir ekspert i mixed zone.

Direkteteksting på TV 2 får man ved å gå inn på tekst-tv s. 222.

Sendetider for langrenn på TV 2 denne helgen:

Davos (langrenn fri teknikk), lørdag 10. desember:

Kl. 10.30: Langrenn, 15 km fri teknikk, kvinner

Kl. 14.00: Langrenn, 30 km fri teknikk,

Davos (langrenn sprint), søndag 11. desember:

Kl. 14.00: Langrenn sprint, fri teknikk, menn og kvinner

Jan-Petter DahlKommunikasjonssjef i TV 2. Kontaktperson for spørsmål om seertall for TV 2-kanalene. Pressekontakt for VM i Håndball og Allsang på grensen.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no