Turbonegro - ROCKNROLL MACHINE

Photo: Stephen Butkus

Turbonegro står som en bauta i norsk rock-historie med nesten 30 år på veien, og når den nye skiva slippes 2. februar 2018 er dette så og si på dagen 20 år etter klassikeren Apocalypse Dudes. Deres niende studioalbum har fått den sedvanlig beskjedne tittelen ”ROCKNROLL MACHINE”, og har allerede blitt anmeldt til 9/10 i det toneangivende svenske hardrockmagasinet Close-Up. Oslo-bandet gjør noen få utvalgte klubbkonserter i Europa og USA i forbindelse med plateslipp, inkludert 4 norske.

09 feb: Folken, Stavanger

John Carpenter Powder Ballad

Special Education

Album credits:

Produsert av Knut Schreiner og Hasse Rosbach.

Innspilt i Amper Tone og Propeller studios, Oslo, 2017 av Hasse Rosbach.

Mikset av Sylvia Massy (assistent Kim Lillestøl)

Artwork av Thomas Lynch III.

Turbonegro er:

Tony Sylvester, Duke Of Nothing (vokal), Euroboy (gitar), Rune Rebellion (gitar), Kronprins Haakon-Marius (keyboards), Happy-Tom (bass). Tommy Manboy (trommer)

Alle sanger skrevet av Schreiner/Seltzer/Sylvester bortsett fra Chrome Ozone Creation av HM Pettersen og Let the Punishment Fit the Behind av Nicholaus Arson & Howlin´ Pelle Almqvist.

P&C 2018 Scandinavian Leather Recordings, lisensiert til Universal Music

Tilgjengelig i alle formater (digitalt, CD, LP, kassett).

Photo: Stephen Butkus

Paul McCartney med nytt album og ny singel15.8.2018 18:05Pressemelding

Paul McCartney er 7. september klar med det nye albumet Egypt Station. Albumet inneholder 16 låter og er første nye album fra McCartney siden New fra 2013. Den nye singelen "Fuh You" er neste ut fra albumet og følger opp "I Don't Know" og "Come On To Me". Egypt Station ble spilt inn mellom Los Angeles, London og Sussex og er produsert av Greg Kurstin (Adele, Beck, Foo Fighters) - med unntak av den nye singelen "Fuh You", som er produsert av Ryan Tedder. Om prosessen bak den nye singelen sier Paul selv; “With this one I was in the studio with Ryan Tedder whereas the rest of the album has been made with Greg Kurstin. We were just thinking of ideas and little pieces of melody and chords and the song just came together bit by bit. And then I would try and make some kind of sense of the story. So it was like ‘Come on baby now. Talk about yourself. Tell the truth, let me get to know you’ and basically I wanna know how you feel, you make me wanna go out and steal. I just want it for you. So t

Bernhoft med tredje singel, “Humanoid”, fra det kommende albumet med samme tittel10.8.2018 11:35Pressemelding