Turab slipper «For alltid»

21 år gamle Turab fra Oslo håper at musikken hans kan leve for alltid. Og etter hitlåter som «Be for meg» og seneste «Igjen» med Temur, radiolistinger og millioner av streams, slipper han «For alltid» - en låt om kjærlighet og kultur, men å ta ting med en klype salt, gjøre feil, drite seg ut, og samtidig lære av det.

TURAB

«Jeg har jobbet med musikk så lenge, så det har til tider vært vanskelig å finne meg selv og den veien jeg vil gå. Jeg vil si at jeg utleverer meg selv i noen låter. Men jeg ønsker å «leve for alltid», og jeg håper at folk kan relatere seg til tekstene mine» - Turab

Mens sommeren har bydd på sol, bading og Italia, var våren hektisk- med jobbing i studio parallelt som han skrev en bachelorgrad om psykisk helse blant ungdom med krysskulturell bakgrunn, som tydelig har påvirket Turab som person og musiker. Og det er ektefølt når Turab skriver låter som denne, «For alltid».

«Låta handler i om å ha god tro i mennesker og relasjoner. Det er litt kulturelt, fordi man alltid skal prøve å ha kontroll og unngå å ikke bli såret. Mange med minoritetsbakgrunn har skjulte forhold fordi de er redde for at familien skal få vite at de er sammen med en fra en annen kultur og bakgrunn. Og når du tråkker ut i verden og finner ut at ingenting varer for alltid, og at dette var bare et vagt forsøk på å flykte fra morsmål og kultur, faller du jævlig dypt ned når det først tar slutt og du har ingen å snakke med det om. Dette kommer av at temaet er så tabubelagt, og at man i første omgang aldri skulle være sammen med den personen» - Turab

Turab har laget musikk siden onkelen hans tok ham med på Sinsen Kulturhus og introduserte ham for «Gatekunst» og Karpe Diem som 9-åring. Chirag hørte Turab på mikrofonen og sa at han var flink- og slik var nok en ung norsk artist født.

Siden den gang har han gitt ut over ti låter som totalt har streamet flere millioner ganger, og kan vise til P3-listinger på nesten samtlige. Turab henter inspirasjon fra sjangere som R&B, urban og jazz, uttrykket er tidløst og personlig. Han skriver om kjærlighet, tro, svik, religion og alt der i mellom.

Turab bruker store deler av tiden sin på å jobbe med musikk, ved siden av studiene hvor han skal skrive en bachelorgrad om psykisk helse blant ungdom med krysskulturell bakgrunn til våren. Studiene har også påvirket Turab som person, han har blitt kjent med seg selv på nytt og funnet seg selv og veien han vil gå.

«For Alltid» er ute 23. august.

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Calvin Harris, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Bruce Springsteen m.fl.

Bo Kaspers Orkester er tilbake med nytt album og turné!6.9.2019 12:00:00 CESTPressemelding

Fire år har gått siden folkekjære Bo Kaspers Orkester slapp albumet Redo att gå sönder. I høst er de tilbake med ny musikk. Deres 12. studioalbum 23:55 slippes 22. november og våren 2020 drar de ut på en stor turné, hvor de skal besøke et 20-talls konserthus og arenaer rundtom i Norden. Turnéen starter 5. februar på Rival i Stockholm. Bandet forteller dette om albumet: «Vår bästa tid är nu. Peppar peppar. Sedan början av 90-talet har vi kuskat runt som handelsresande i musik. Det känns som, för att använda hockeytermer, vi spelat två perioder och att det nu är i början av den sista tredje perioden. Dags att gasa på. 23:55 är vårt tolfte album och är en samling låtar som det tagit nästan tre decennier att åstadkomma. En renodlad soulplatta. Vi har varit där tidigare - soulen ligger i vårt DNA - men det känns som om vi först nu mognat spel, röst och textmässigt för att göra den fullt ut. Förebilderna har varit givna. Nu-soul med oändligt arbete framför en dator lämnar vi med varm hand öv