Tungevaag & Raaban slipper ny singel med Donkeyboy!

Tungevaag & Raaban er etablert som en av Skandinavias ledende EDM-artister med over 280 millioner streams på Spotify alene. 27. mai slipper de singelen "Magical", og pop-sensasjonen Donkeyboy bidrar med tekst og vokal!

Foto: Ian Maddox

Den norsk/svenske duoen toppet de skandinaviske hitlistene med debutsingelen "Samsara" med over 130 millioner streams på Spotify og YouTube. De fulgte opp med de sterke hitsinglene "Parade", "Russian Roulette" og "Wolf" som alle har toppet listene i de nordiske landene og kan skilte med imponerende streamingtall. Deres neste singel, "Magical", er en perfekt sommerlåt med alle ingrediense som trengs for å toppe de internasjonale hitlistene gjennom sommeren.

Den nye singelen er en EDM-anthem som pusher Tungevaag & Raabans lydbilde enda et hakk takket være Donkeyboys involvering. Tekst og vokal er gjort av Donkeyboy-brødrene Kent og Cato Sundberg, og gir "Magical" et herlig popteft og en lett gjennkjennelig melodi.

"Magical" slippes 27. mai, musikkvideoen har premiere på VEVO/YouTube 3. juni.

Foto: Ian Maddox

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald