TUIs Reiseatlas – Gran Canaria er Europeernes ultimate vinterfavoritt

For tredje året på rad har TUI samlet en oversikt over hvor deres 20 millioner årlige gjester foretrekker å reise i vinter, ikke overraskende er Gran Canaria alles favoritt også i år. Oversikten viser også at Vietnam seiler inn på nordmenns toppliste for første gang.

TUis Reiseatlas 2018

-       Vi er likere enn vi tror, og Gran Canaria er på topplisten hos 10 av TUIs 12 markeder. Vi ser også at mens nordboere foretrekker Kanariøyene i vinter, reiser sveitsere og østerrikere helst til eksklusive Maldivene. Det er også gledelig å se at Vietnam har kommet med på nordmenns toppliste i år, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonssjef i TUI Norge.

Egypt er tilbake for fullt

Generelt ser vi at Egypt er tilbake på manges liste over populære reisemål i vinter og i høytidsukene, og reisemålet er for fullt tilbake i varmen. Mens britene elsker spanske destinasjoner, så er reisende fra Polen de eneste som ikke har spanske reisemål på sin toppliste i år, de foretrekker å tilbringe ferien i Tyrkia, Egypt og Kenya.

Mexico er samlet sett den femte mest populære feriedestinasjonen i vinter, hovedsakelig på grunn av stor etterspørsel fra Storbritannia og Norden. Tyskere og nederlendere er også de eneste som har vinterreiser på sine topp 5 reisemål denne vinteren.

Nordmenns topp 5 reisemål i vinter:

1. Gran Canaria
  2. Tenerife
  3. Lanzarote
  4. Phuket
  5. Madeira

Nordmenns topp 5 land i vinter:

1. Spania
  2. Thailand
  3. Portugal
  4. Mexico
  5. Vietnam

TUis Reiseatlas 2018

TUI Care Foundation samarbeider med IFAW for å forhindre ulovlig elefantjakt i Kenya20.2.2019 08:00:00 CETPressemelding

• Med støtte fra TUI Care Foundation implementerer IFAW ny teknologi for å beskytte elefantpopulasjoner i Tsavo-området. •Sammen med Kenya Wildlife Service og lokalsamfunnet, vil IFAWs tenBoma-initiativet hjelpe lokale voktere med å samle inn, behandle og analysere data. • Initiativet tilbyr opplæring og mentorskap for 130 voktere fra Kenya Wildlife Service og lokalsamfunnet slik at de kan bruke den innsamlede dataen til handling som effektivt kan beskytte dyrelivet og lokalsamfunnet.

Opplevelser og følelser spiller hovedrollen i TUIs nye kampanje11.1.2019 08:00:00 CETPressemelding

Helt siden navnendringen for 2 år siden har TUIs Nordiske markedsavdeling jobbet med å ivareta merkevarekjennskapen i Norge, noe de har lykkes med. TUIs merkevarekjennskap ligger i dag høyere enn kjennskapen til Star Tour før navneendringen. Nå tar selskapet neste steg i sin kommunikasjonsstrategi og det er gode opplevelser, ekte relasjoner og følelser som står i sentrum. Fra januar 2019 tas det nordiske konseptet ut i hele Europa – Uansett hvem du er og hvor du vil reise, så har TUI en reise for deg.