TUIs Reiseatlas – Gran Canaria er Europeernes ultimate vinterfavoritt

For tredje året på rad har TUI samlet en oversikt over hvor deres 20 millioner årlige gjester foretrekker å reise i vinter, ikke overraskende er Gran Canaria alles favoritt også i år. Oversikten viser også at Vietnam seiler inn på nordmenns toppliste for første gang.

TUis Reiseatlas 2018

-       Vi er likere enn vi tror, og Gran Canaria er på topplisten hos 10 av TUIs 12 markeder. Vi ser også at mens nordboere foretrekker Kanariøyene i vinter, reiser sveitsere og østerrikere helst til eksklusive Maldivene. Det er også gledelig å se at Vietnam har kommet med på nordmenns toppliste i år, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonssjef i TUI Norge.

Egypt er tilbake for fullt

Generelt ser vi at Egypt er tilbake på manges liste over populære reisemål i vinter og i høytidsukene, og reisemålet er for fullt tilbake i varmen. Mens britene elsker spanske destinasjoner, så er reisende fra Polen de eneste som ikke har spanske reisemål på sin toppliste i år, de foretrekker å tilbringe ferien i Tyrkia, Egypt og Kenya.

Mexico er samlet sett den femte mest populære feriedestinasjonen i vinter, hovedsakelig på grunn av stor etterspørsel fra Storbritannia og Norden. Tyskere og nederlendere er også de eneste som har vinterreiser på sine topp 5 reisemål denne vinteren.

Nordmenns topp 5 reisemål i vinter:

1. Gran Canaria
  2. Tenerife
  3. Lanzarote
  4. Phuket
  5. Madeira

Nordmenns topp 5 land i vinter:

1. Spania
  2. Thailand
  3. Portugal
  4. Mexico
  5. Vietnam

TUis Reiseatlas 2018

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic og Nazar.

TUI Gruppen satser videre på sin egen hotellportefølje og åpner 20 nye hoteller i 11 land16.5.2019 09:00:00 CESTPressemelding

TUI gruppen styrker sin posisjon som verdens ledende hotelleier i segmentet ferie- og fritidshoteller. I løpet av de neste ukene vil konsernet åpne mer enn 20 nye hoteller i 11 land, i Europa, Afrika og Asia. Det forventes særlig sterk vekst for konsepthotellene under merkevarene TUI Sensimar, TUI Family Life og TUI Sensatori. Selskapets joint venture-partnere Riu og Atlantica vil også utvide sine hotellporteføljer denne sommeren.