TUIs Nordiske reklamekonsept blir globalt

For to år siden gikk reiseselskapet TUI gjennom en navnendringsprosess der kampanjekonseptet «For You» ledet an kommunikasjonen i alle kanaler. Konseptet har fungert så godt at TUI Nordic nå blir kampanjeansvarlig for samtlige av TUIs markeder.

TUI Nordic - Content & Campaign Team

- Dette er jo en enorm tillitserklæring, og det å få utarbeide konsepter for alle våre markeder byr på spennende muligheter og en stor dose ansvar. Tanken er nå at våre kunder i Frankrike eller Belgia vil se samme varemerkekommunikasjon som vi gjør her i Norden, sier Lisa Rönnberg, Ansvarlig for Content & Campaign.

For You

Konseptet som har vært svært synlig her i Norden siden 2016 er utarbeidet i samarbeid med det svenske byrået Forsman & Bodenfors. Byrået står bak flere svært vellykkede kampanjer.

– Vi har lykkes med å utarbeide et konsept som skiller seg ut i et ellers ganske generisk reiselivsmarked. Vi vil styre arbeidet fra Norden og hjelpe våre internasjonale kollegaer med det vi har oppnådd her, sier Rönnberg.

Norden, Nederland, Belgia, Frankrike, Østerrike, Schweiz og Tyskland vil snart ta del i kommunikasjonskonseptet som Lisa Rönnberg og hennes team har utarbeidet.

For You
Videokanal

TUI Nordic - Content & Campaign Team

TUI foreslår reorganisering av sine Nordiske kortdistanseflyvninger10.9.2018 13:30Pressemelding

Luftfartsindustrien har vært i stor endring de siste årene og Nordiske reisende krever flere valgmuligheter og mer fleksibilitet enn noen gang. TUI vil møte disse endringene til det beste for sine kunder og foreslår derfor å endre tre av sine flyvninger fra TUI fly til eksterne samarbeidspartnere, Norwegian og Jettime. Basene som eventuelt påvirkes av de foreslåtte endringene er Malmö, Helsinki og Oslo. TUI er i dialog med fagforeningene i Norden.