TUIs Nordiske reklamekonsept blir globalt
For to år siden gikk reiseselskapet TUI gjennom en navnendringsprosess der kampanjekonseptet «For You» ledet an kommunikasjonen i alle kanaler. Konseptet har fungert så godt at TUI Nordic nå blir kampanjeansvarlig for samtlige av TUIs markeder.

- Dette er jo en enorm tillitserklæring, og det å få utarbeide konsepter for alle våre markeder byr på spennende muligheter og en stor dose ansvar. Tanken er nå at våre kunder i Frankrike eller Belgia vil se samme varemerkekommunikasjon som vi gjør her i Norden, sier Lisa Rönnberg, Ansvarlig for Content & Campaign.
For You
Konseptet som har vært svært synlig her i Norden siden 2016 er utarbeidet i samarbeid med det svenske byrået Forsman & Bodenfors. Byrået står bak flere svært vellykkede kampanjer.
– Vi har lykkes med å utarbeide et konsept som skiller seg ut i et ellers ganske generisk reiselivsmarked. Vi vil styre arbeidet fra Norden og hjelpe våre internasjonale kollegaer med det vi har oppnådd her, sier Rönnberg.
Norden, Nederland, Belgia, Frankrike, Østerrike, Schweiz og Tyskland vil snart ta del i kommunikasjonskonseptet som Lisa Rönnberg og hennes team har utarbeidet.
Nøkkelord
Kontakter
Nora AspengrenKommunikasjonsansvarlig i TUI
+47 90 63 60 63nora.aspengren@tui.noBilder

Om TUI Norge
TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic, Nazar og WonderCruises.
Følg saker fra TUI Norge
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra TUI Norge
TUI gjør det enklere for nordmenn å ta mer bærekraftige ferievalg6.2.2019 08:00:00 | Pressemelding
Tall fra Hovedorganisasjonen Virke viser at stadig flere nordmenn er opptatt av bærekraftige reisealternativer. Reiseoperatøren TUI gjør det nå enklere for norske reisende å velge bærekraftsertifiserte hoteller på sin nettside.
Nyhet: TUI lanserer direkterute fra Værnes til Montenegro24.1.2019 07:00:00 | Pressemelding
TUI styrker sitt tilbud fra Trondheim ytterligere og tilbyr nå direkteruter til Montenegro i sommer. Den unge feriedestinasjonen er kjent for sitt vakre landskap, et voksende hotelltilbud og flotte strender.
Opplevelser og følelser spiller hovedrollen i TUIs nye kampanje11.1.2019 08:00:00 | Pressemelding
Helt siden navnendringen for 2 år siden har TUIs Nordiske markedsavdeling jobbet med å ivareta merkevarekjennskapen i Norge, noe de har lykkes med. TUIs merkevarekjennskap ligger i dag høyere enn kjennskapen til Star Tour før navneendringen. Nå tar selskapet neste steg i sin kommunikasjonsstrategi og det er gode opplevelser, ekte relasjoner og følelser som står i sentrum. Fra januar 2019 tas det nordiske konseptet ut i hele Europa – Uansett hvem du er og hvor du vil reise, så har TUI en reise for deg.
Slik blir reiseåret 201928.12.2018 07:00:00 | Pressemelding
Når reiseåret 2018 går mot slutten kan vi se tilbake på et hektisk reiseår med åpning av nye destinasjoner, nye hoteller over hele verden, tusenvis av nye opplevelser og en historisk hetebølge. Nøkkelord for det forestående reiseåret er at Tyrkia er tilbake for fullt, vi velger mer fleksible reiseløsninger og bærekraft er viktigere enn noen gang.
Stadig flere gir reiser i julegave23.12.2018 07:00:00 | Pressemelding
Salget av reisegavekort har steget betydelig de siste fire årene, også i år peker pilene oppover. Tall fra reisearrangøren TUI viser at antall reiseopplevelser som vil ligge under årets juletre er mer enn doblet sammenlignet med i fjor.
TUIs Reiseatlas – Gran Canaria er Europeernes ultimate vinterfavoritt17.12.2018 13:00:00 | Pressemelding
For tredje året på rad har TUI samlet en oversikt over hvor deres 20 millioner årlige gjester foretrekker å reise i vinter, ikke overraskende er Gran Canaria alles favoritt også i år. Oversikten viser også at Vietnam seiler inn på nordmenns toppliste for første gang.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom