TUIs kundeservice kåret til «Best i Test»

26.4.2017 09:00 | TUI Norge

For 11 året på rad har arrangøren Confex, i samarbeid med analysebyrået SeeYou, testet Norges største kundesentre. TUI stakk av med den jeve prisen «Best i test» innen kategorien Pakkereiser.

Kundeserviceprisen Best i test - TUI

- Vi er utrolig stolte av at vi har fått denne prisen, som viser at vi i vår digitale verden fortsatt har fokus på kunden, og kundens behov for personlig kontakt. Vi legger stor vekt på kundetilfredshet i alle våre kontaktpunkter, og kombinerer dette med fokus på effektivitet og tilgjengelighet, sier Hanne Mette Holtmann, Leder for TUIs Virtual Customer Center.

Juryens begrunnelse

Bakgrunnen for utmerkelsen blir av juryen beskrevet som følger; Kundene kom frem til imøtekommende kundebehandlere som var spesielt gode i å stille spørsmål, lytte, vise god produktkunnskap og gi gode løsninger.

Grundig undersøkelse

Hele 132 kundesentre fra 16 forskjellige bransjer har i år blitt undersøkt og målt på flere kriterier - uten å vite om det. 3300 samtaler har blitt gjennomført, og årets vinnere har blitt kåret. SeeYou bruker såkalte «Mystery Calls» i arbeidet med å finne de beste på kundeservice. Hvert kundesenter blir ringt opp av 25 forskjellige observatører som gjennomfører et rollespill hvor de gir karakterer på ulike kriterier. Alle er testet på det samme – blant annet mottak og velkomst, ventetid, kundebehandlerens løsning, avslutning og totalinntrykk.

Kundeserviceprisen Best i test - TUI
F.v Hanne Mette Holtmann, Anne Mette Baglo, André Braathen

TUI het inntil 1. november 2016 Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Norge og Danmark og Finnmatkat i Finland. Konsernet har siden 2000 vært en del av konsernet TUI Group, verdens ledende reisekonsern med virksomhet i mer enn 180 destinasjoner verden over. Konsernet har base i Tyskland og TUI Group er børsnotert på både FTSE 100 indeksen og tyske MDax. I 2015/16 noterte TUI Group en omsetning på €20mrd og et resultat på €1093m. Gruppen har ca. 67.000 ansatte i 130 land og tilbyr sine ca. 20 millioner kunder heldekkende service fra booking til hjemkomst. TUI sin virksomhet dekker hele verdikjeden, hvilket inkluderer ledende reisearrangører, 1.800 reisebyråer i Europa, seks flyselskap med mer enn 160 kort- og langdistansefly, mer enn 300 egne hoteller deriblant RIU og Robinson. Med 14 egeneide cruiseskip, som MS Europa og luksusskipet MS Europa 2, TUI Cruises «Mein Schiff»- flåten og fartøy under varemerket Thomson Cruises i Storbritannia, er TUI et velposisjonert konsern innen det sterkt voksende cruisemarkedet. Globalt ansvar for bærekraftig økonomi, økologi og sosialt ansvar er grunnleggende i vår forretningsvirksomhet. Som eneste reisekonsern i verden er TUI medlem av FNs Global Compact. Konsernet er også listet på den velrenommerte Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).