TUI styrker sitt Nordiske kommunikasjonsteam

TUI styrker sitt Nordiske kommunikasjonsteam og ønsker velkommen til Magnus Hüttenberend som ny Nordisk Head of Communications, samt Adam Györki som er ny i rollen som Communications Manager for TUI Sverige. TUI utvider teamet og ansetter i disse dager en ny Sustainability Manager, samt nye kommunikasjonssjefer i Finland og Danmark.

Magnus Hüttenberend og Adam Gyorki TUI Nordic

- Et styrket kommunikasjonsteam er viktig for alle våre fire markeder, og det gleder meg at vi kan ønske velkommen til både Magnus og Adam her i Sverige. Dette teamet er også en stor del av det å drive selskapets digitale utvikling videre, sier Alexander Huber, CEO TUI Nordic.

Magnus Hüttenberend startet i rollen som Nordisk Head of Corporate & Colleague Communications i april og er basert i Stockholm. Han begynte sin karriere i TUI Gruppen i 2015 som ansvarlig for gruppens digitale kommunikasjon, noe han vil fortsette med også i sin nye rolle. Magnus Hüttenberend har tidligere erfaring som Head of Content Marketing i Vodafone Germany, samt erfaring fra eCommerce og gamingindustrien.

Adam Györki er ansatt som kommunikasjonsanvarlig for det svenske markedet og begynte i sin stilling i februar 2018. Adam har erfaring som konsulent i King Street PR og har tidligere jobbet med blant annet gründerbedrifter som svenske Tessin.

- Jeg ser frem til å videreføre det gode arbeidet dette teamet allerede gjør i de Nordiske landene. Vårt hovedfokus blir å styrke vår selskapskommunikasjon, public affairs, digital utvikling, samt løfte vårt fokus på bærekraftig reiseliv. Det at vi nå utvider teamet med en Sustainability Manager sier mye om vår satsning innen dette feltet, sier Magnus Hüttenberend.

Global 360
Hüttenberend er en del av TUIs globale karriereprogram Global 360. Programmet tar sikte på å fremme internasjonale karrieremuligheter innen TUI-konsernet. Ansatte oppfordres til å bruke sine respektive ferdigheter i utlandet i multinasjonale team og få nye erfaringer i de lokale markedene.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Magnus Hüttenberend

Head of Communications

magnus.huettenberend@tui.se

Magnus Hüttenberend og Adam Gyorki TUI Nordic
Magnus Hüttenberend Head of Communication TUI Nordic
Magnus Hüttenberend Head of Communications TUI Nordic

TUI foreslår reorganisering av sine Nordiske kortdistanseflyvninger10.9.2018 13:30Pressemelding

Luftfartsindustrien har vært i stor endring de siste årene og Nordiske reisende krever flere valgmuligheter og mer fleksibilitet enn noen gang. TUI vil møte disse endringene til det beste for sine kunder og foreslår derfor å endre tre av sine flyvninger fra TUI fly til eksterne samarbeidspartnere, Norwegian og Jettime. Basene som eventuelt påvirkes av de foreslåtte endringene er Malmö, Helsinki og Oslo. TUI er i dialog med fagforeningene i Norden.