TUI spår rekordhøyt januarsalg

Ingenting vekker nordmenns reiselyst mer enn bitende minusgrader og full snøstorm. TUI kan melde om den sterkeste salgsveksten på flere år, og pilene peker fortsatt oppover. Nå er det først og fremst sommerferien som sikres, og Rogalendingene er mest soltørste.

-  Januar er alltid en god måned for oss, nytt år og nye reisemål er høyt på folks agenda i januar. Men nå selger vi mye mer enn på lenge, og det ser ut til å fortsette. Mulig det er været som gjør det, bort skal vi i hvertfall, sier Usman Jasrae, Head of Digital Sales & Marketing  i TUI.

Hellas og Tyrkia

De klassiske feriefavorittene består og det er reiser til Hellas de aller fleste bestiller akkurat nå. Hellas har en samlet vekst på 27 %. Sommerens absolutte ferievinner blir derimot Tyrkia, men en eventyrlig vekst på mer enn 424 % sammenlignet med samme periode i fjor.

Vekst i alle kanaler

TUI opplever økt salg både på sin egen nettside og via agenter. I årets to første uker har antall besøkende på TUIs nettsider økt med mer enn 11%, og salg via samarbeidspartnere viser også vekst i januar.

-  Det er ingen tvil om at reiselysten er på topp. Utvalget har aldri vært bredere og prisene er fortsatt veldig gunstige. Slik utviklingen er nå så blir jeg ikke overrasket dersom vi slår alle rekorder denne måneden, sier Jasrae.

Sommerens mest populære destinasjoner:

1. Kreta
  2. Rhodos
  3. Mallorca

Her bestilles det flere solferier enn vanlig i januar:

1. Haugesund – Vekst på 32,1%
  2. Stavanger – Vekst på 31,6 %
  3. Oslo – Vekst på 11,6 %
  4. Trondheim – Vekst på 6,2%

TUI (Tourist Union International) er den ledende reiseoperatøren i verden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI. TUI Norge ble etablert i 1973. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Spania. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over. TUI har tatt en hovedrolle i arbeidet med å skape en mer bærekraftig reiselivsnæring.

Følg pressemeldinger fra TUI Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TUI Norge