TUI spår rekordhøyt januarsalg

Ingenting vekker nordmenns reiselyst mer enn bitende minusgrader og full snøstorm. TUI kan melde om den sterkeste salgsveksten på flere år, og pilene peker fortsatt oppover. Nå er det først og fremst sommerferien som sikres, og Rogalendingene er mest soltørste.

-  Januar er alltid en god måned for oss, nytt år og nye reisemål er høyt på folks agenda i januar. Men nå selger vi mye mer enn på lenge, og det ser ut til å fortsette. Mulig det er været som gjør det, bort skal vi i hvertfall, sier Usman Jasrae, Head of Digital Sales & Marketing  i TUI.

Hellas og Tyrkia

De klassiske feriefavorittene består og det er reiser til Hellas de aller fleste bestiller akkurat nå. Hellas har en samlet vekst på 27 %. Sommerens absolutte ferievinner blir derimot Tyrkia, men en eventyrlig vekst på mer enn 424 % sammenlignet med samme periode i fjor.

Vekst i alle kanaler

TUI opplever økt salg både på sin egen nettside og via agenter. I årets to første uker har antall besøkende på TUIs nettsider økt med mer enn 11%, og salg via samarbeidspartnere viser også vekst i januar.

-  Det er ingen tvil om at reiselysten er på topp. Utvalget har aldri vært bredere og prisene er fortsatt veldig gunstige. Slik utviklingen er nå så blir jeg ikke overrasket dersom vi slår alle rekorder denne måneden, sier Jasrae.

Sommerens mest populære destinasjoner:

1. Kreta
  2. Rhodos
  3. Mallorca

Her bestilles det flere solferier enn vanlig i januar:

1. Haugesund – Vekst på 32,1%
  2. Stavanger – Vekst på 31,6 %
  3. Oslo – Vekst på 11,6 %
  4. Trondheim – Vekst på 6,2%

TUI foreslår reorganisering av sine Nordiske kortdistanseflyvninger10.9.2018 13:30Pressemelding

Luftfartsindustrien har vært i stor endring de siste årene og Nordiske reisende krever flere valgmuligheter og mer fleksibilitet enn noen gang. TUI vil møte disse endringene til det beste for sine kunder og foreslår derfor å endre tre av sine flyvninger fra TUI fly til eksterne samarbeidspartnere, Norwegian og Jettime. Basene som eventuelt påvirkes av de foreslåtte endringene er Malmö, Helsinki og Oslo. TUI er i dialog med fagforeningene i Norden.