TUI skal fange de reisendes oppmerksomhet med ny sikkerhetsfilm

De aller fleste reisende har sett de mange ganger før, flyselskapets sikkerhetsvideo. De er sett så mange ganger at de færreste gidder å følge med. Dette skal TUI nå gjøre noe med, og lanserer ny film som tar gjestene gjennom rutinene man må merke seg når man er ombord.

TUI fly Nordic Sikkerhetsfilm

-  Mange soner helt ut når flyselskapene gjennomgår sikkerhetsrutiner ombord. Det er en grunn til at de illustreres hver gang du skal opp i luften, så nå forsøker vi å fange folks oppmerksomhet med en helt ny film, sier Nora Aspengren.

Ny trend

Flere av verdens største flyselskaper tar nye kreative grep for å vekke folks interesse, med referanser til Ringenes Herre, Fotballprofiler og katte-memes blir sikkerhetspåminnelsen litt mer underholdende.  TUIs nye film «Through the eyes of a child» er også litt utenom det vanlige og man får se flyopplevelsen gjennom et barns nysgjerrige øyne. Filmen vises på TUI fly Nordic sine flyvninger fra og med 1. november 2017.

Se hele filmen her https://youtu.be/cdnZqHkSsds

TUI fly Nordic Sikkerhetsfilm

TUI het inntil 1. november 2016 Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Norge og Danmark og Finnmatkat i Finland. Konsernet har siden 2000 vært en del av konsernet TUI Group, verdens ledende reisekonsern med virksomhet i mer enn 180 destinasjoner verden over. Konsernet har base i Tyskland og TUI Group er børsnotert på både FTSE 100 indeksen og tyske MDax. I 2015/16 noterte TUI Group en omsetning på €20mrd og et resultat på €1093m. Gruppen har ca. 67.000 ansatte i 130 land og tilbyr sine ca. 20 millioner kunder heldekkende service fra booking til hjemkomst. TUI sin virksomhet dekker hele verdikjeden, hvilket inkluderer ledende reisearrangører, 1.800 reisebyråer i Europa, seks flyselskap med mer enn 160 kort- og langdistansefly, mer enn 300 egne hoteller deriblant RIU og Robinson. Med 14 egeneide cruiseskip, som MS Europa og luksusskipet MS Europa 2, TUI Cruises «Mein Schiff»- flåten og fartøy under varemerket Thomson Cruises i Storbritannia, er TUI et velposisjonert konsern innen det sterkt voksende cruisemarkedet. Globalt ansvar for bærekraftig økonomi, økologi og sosialt ansvar er grunnleggende i vår forretningsvirksomhet. Som eneste reisekonsern i verden er TUI medlem av FNs Global Compact. Konsernet er også listet på den velrenommerte Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).