TUI skal få slutt på nordmenns største irritasjonsmoment i ferien
De aller fleste kan kjenne seg igjen: Man gleder seg til en deilig dag i solen, spiser frokost i 9-tiden, går ned til bassenget og oppdager at alle solsengene er reservert med håndklær. Ingen bruker solsengene, men de holdes av til de andre gjestene finner det for godt å ligge ved bassenget.
- Hver eneste sesong får vi henvendelser fra frustrerte kunder som ikke får ligge der de vil, og det er mange av dem. Vi har derfor bestemt at på utvalgte Family Life-hoteller vil alle ubrukte håndklær fjernes klokken 9 hver morgen, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI.
Henrykt og forsmådd
Mange gjester har allerede gitt tilbakmelding om den nye ordningen. De aller fleste er glade for å slippe unna det de kaller håndklemafiaen, men noen er litt forsmådde over å bli fersket som en av de som folk irriterer seg over.
- Det er jo selvfølgelig de som blir irritert over at deres håndklær fjernes, men de aller fleste forstår hvorfor. På sikt håper vi at gjestene venner seg til at på våre hoteller skal solsengene brukes, og på denne måten får vi også bedre utnyttelse av solsengene, sier Aspengren.
Sjarmerende håndklesjef
TUI har utnevnt maskotten Thomson the Dog til solsengenes vokter på Family Life-hotellene. At en søt og stor hund fjerner håndklene gjør at det hele forløper seg på en vennlig og humoristisk måte. Alle håndklær plasseres på et henvist sted på hotellet slik at gjester kan finne de igjen der.
Bakgrunn
Prosjektet ble testet ved flere hoteller sommeren 2016. Dette ble så godt mottatt av våre gjester at vi har besluttet å videreføre prosjektet på utvalgte hoteller der dette har vært et problem.
- De fleste av våre hoteller har nok solsenger til alle sine gjester
- I høysesong er det noen hoteller som ikke har en solseng per gjest, og reservering av solsenger kan bli et problem
- Dette initiativet er å anse som en videreføring av testen vi begynte med i 2016, og vi kan ikke garantere at alle hoteller markert TUI Family Life innfører denne policyen.
Undersøkelse gjennomført av Ticket Feriereiser i 2016: http://www.mynewsdesk.com/no/ticketferiereiser/pressreleases/reserverte-solsenger-og-skrikende-barn-irriterer-oss-mest-paa-hotell-i-utlandet-1367916
Nøkkelord
Kontakter
Nora AspengrenKommunikasjonsansvarlig i TUI
Tel:+47 90 63 60 63nora.aspengren@tui.noBilder
Om TUI Norge
TUI (Tourist Union International) er den ledende reiseoperatøren i verden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI. TUI Norge ble etablert i 1973. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Spania. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over. TUI har tatt en hovedrolle i arbeidet med å skape en mer bærekraftig reiselivsnæring.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
Salget av fleksible reiser til sol og bad går i taket16.4.2024 09:29:32 CEST | Pressemelding
Salget av pakkereiser med rutefly i sommerferien har økt med 55 % sist uke. – Nordmenn skiller seg ut i Norden, fordi vi virkelig ser ut til å elske fleksibiliteten denne reisetypen gir, sier kommunikasjonssjef i TUI, Anne Mørk-Løwengreen.
Løp maraton på et av sommerens mest populære reisemål12.4.2024 10:50:50 CEST | Pressemelding
Aktiv ferie er en av de sterkeste trendene i år, så hvorfor ikke kombinere en reise til populære Mallorca med å løpe maraton?
Ringer i bjellen for TUI-aksjene i Frankfurt8.4.2024 13:31:28 CEST | Pressemelding
I dag fikk adm.dir. i reiselivskonsernet TUI Sebastian Ebel æren av å ringe i bjellen og åpne Frankfurt-børsen. Dette for å markere avslutningen av dobbeltnoteringen av TUI-aksjen.
– Bestill sommerferien nå (de beste reisene forsvinner fort)5.4.2024 11:39:14 CEST | Pressemelding
– Vent ikke for lenge med å bestille sommerferien i "Syden". Det er den klare oppfordringen fra kommunikasjonssjef i TUI, Anne Mørk-Løwengreen.
TUI Care Foundation satser på kvinnelige gründere i Tunisia4.4.2024 13:32:32 CEST | Pressemelding
Målet er å overvinne sosiale utfordringer og ulikhet i Tunisia ved å skape entreprenørmuligheter for kvinnene i landet.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom