TUI øker antall reiser til Tyrkia – igjen

Reiselysten er fortsatt sterk og Tyrkia er sommerens ubestridte ferievinner. Med en vekst på 72 % bare forrige uke har TUI valgt å øke kapsiteten til Tyrkia ytterligere. Nå er det flere avganger i høstferien som legges til for å imøtekomme etterspørselen. Selskapet har allerede økt antall reiser til Tyrkia med mer enn 25 % sammenlignet med 2017.

TUI Norge - TUI Family Life Pascha Bay- Tyrkia

-  Alle piler peker oppover når det gjelder interessen for Tyrkia i sommer. Vi har allerede utvidet tilbudet vårt, men ser nå at behovet er stort fra landets største flyplasser også i høstferien, sier Usman Jasrae, Head of Digital Sales & Marketing i TUI Norge.

Trondheim, Stavanger, Oslo og Bergen

TUI øker tilbudet i høstferien med 96 % sammenlignet med samme periode i fjor og det er direkteflyvninger fra Trondheim, Stavanger, Oslo og Bergen som nå legges til.

Tyrkia

Om Tyrkia

Tyrkia, med sine flotte strender, varierte natur, gode mat og lave priser er et populært ferieland om sommeren. TUI kan dessuten friste med moderne all inclusive-hoteller, flere TUI Family Life med aktiviteter og flere TUI Sensimar med fokus på ferie for voksne. Men også håndplukkede bosteder i kategorier fra Lite & familiært til De Luxe.

Les mer om TUIs tilbud i Tyrkia her: https://www.tui.no/feriereiser/tyrkia/g-000000242/

Vekst fra landets største flyplasser:

Bergen: + 48 % vekst hittil i år

Stavanger: + 878 % vekst hittil i år

Trondheim: + 181 % vekst hittil i år

Oslo: + 192 % vekst hittil i år

Topp 3 mest populære hoteller i Tyrkia i sommer:

1. TUI Family Life Pascha Bay
  2. Blue Star Barut B Suites
  3. TUI Sensatori Sorgun

TUI Norge - TUI Family Life Pascha Bay- Tyrkia
TUI Norge - Sensatori Side - Tyrkia
TUI Norge - Antalya
TUI Norge - Antalya

TUI foreslår reorganisering av sine Nordiske kortdistanseflyvninger10.9.2018 13:30Pressemelding

Luftfartsindustrien har vært i stor endring de siste årene og Nordiske reisende krever flere valgmuligheter og mer fleksibilitet enn noen gang. TUI vil møte disse endringene til det beste for sine kunder og foreslår derfor å endre tre av sine flyvninger fra TUI fly til eksterne samarbeidspartnere, Norwegian og Jettime. Basene som eventuelt påvirkes av de foreslåtte endringene er Malmö, Helsinki og Oslo. TUI er i dialog med fagforeningene i Norden.