TUI melder om hett sommersalg

300.000 nordmenn reiser med TUI hvert år, og 70 % av disse reiser om sommeren. Nye tall fra reisearrangøren viser at reiselysten er sterk, de store destinasjonene øker og ett land utpeker seg som mest ettertraktet denne sommeren.

Kalithea Horizon Resort - Rhodos

- Sommeren er høysesong for sydenturer, og i år er intet unntak. På tross av strålende vær her hjemme så booker nå nordmenn sommerferien for fullt, 6 av 10 reiser for hele sommersesongen er allerede solgt, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI Norge.

Reisemønster unikt for Norge

Ingen andre land i Europa har så aktiv reisevirksomhet som oss Nordmenn i skolens sommerferie. De aller fleste av oss reiser fra den dagen skolen lukker dørene i juni til og med den første uken i august. Trenden viser seg også denne sommeren, og TUI har derfor økt kapasitet til flere av de mest populære destinasjonene som blant annet Hellas og Spania i sommer.

Mest ettertraktet i år

Øverst på nordmenns reiseliste står de store etablerte reisemålene Mallorca, Rhodos og Kreta. Det er derimot én destinasjon som skiller seg sterkt ut denne sommeren – Tyrkia! Med en vekst på eventyrlige 238 % hittil i år er Tyrkia desidert mest ettertraktet, og ingen andre destinasjoner kan skilte med lignende vekst. TUI har mer enn doblet kapasiteten til Tyrkia og satt Marmariskysten tilbake på programmet.

Mest populært

TUI har samlet sett solgt 6% flere reiser i år sammenlignet med samme tid i fjor, de største destinasjonene viser fortsatt vekst.

Mest populære destinasjoner (antall gjester) akkurat nå:

1. Kreta  - 16 % økt salg siste uken
  2. Mallorca -15 % økt salg siste uken
  3. Rhodos – 47 % økt salg siste uken

Mest populære land (antall gjester) denne sommeren:

1. Hellas
  2. Spania
  3. Kypros

Destinasjoner med sterkest vekst siste uke:

1. Tyrkia – 264 % vekst
  2. Sardinia – 59 % vekst
  3. Rhodos – 47 % vekst

Kalithea Horizon Resort - Rhodos
TUI Family Life Alcudia pins - Mallorca
TUI Sensimar Kalliston Resort and Spa - Kreta

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic og Nazar.

TUI Gruppen satser videre på sin egen hotellportefølje og åpner 20 nye hoteller i 11 land16.5.2019 09:00:00 CESTPressemelding

TUI gruppen styrker sin posisjon som verdens ledende hotelleier i segmentet ferie- og fritidshoteller. I løpet av de neste ukene vil konsernet åpne mer enn 20 nye hoteller i 11 land, i Europa, Afrika og Asia. Det forventes særlig sterk vekst for konsepthotellene under merkevarene TUI Sensimar, TUI Family Life og TUI Sensatori. Selskapets joint venture-partnere Riu og Atlantica vil også utvide sine hotellporteføljer denne sommeren.