TUI lanserer ny utfluktsportal - 1200 utflukter i 30 land

TUI lanserer i dag en helt ny utfluktsportal –En portal der TUIs gjester og andre enkelt kan planlegge ferien og bestille utflukter og opplevelser før de reiser.

TUI Xplore Mexico

- Det er ikke alltid like lett å finne utfluktsmuligheter når man bestiller selv. Et hav av tilbydere og useriøse aktører gjør det vanskelig for folk å finne de beste mulighetene. Det gleder oss at vi nå kan tilby våre utflukter til egne gjester og alle andre, sier Nora Aspengren Kommunikasjonsansvarlig i TUI.

1200 utflukter i 30 land

Med 1200 utflukter og opplevelser tilgjengelig over hele verden har vi forenklet prosessen ved å dele opplevelsene inn i 6 ulike kategorier.

Go Active – For de som vil ha spennende utfordringer og være aktive i ferien. Her finnes aktiviteter som for eksempel dykking, sykkelturer eller safari.

Go Discover – Disse utfluktene fokuserer på natur, kultur og lokale serverdigheter. Eksempelvis pyramider i Mexico, unike naturopplevelser i Thailand og Greske templer i Hellas.

Go Relax – Skreddersydd for de som vil ha eksempelvis luksuriøs avkobling på et spa, herlige båtturer eller safari.

Go Shopping – Finn lokale skatter på markeder, småboutiques eller større kjøpesentre.

Go Out – Dette er kveldsutflukter med mat, drikke og underholdning i fokus.

TUI Collection- Utflukter markert TUI Collection er utviklet for at gjestene skal få en ekte smak av destinasjonen de besøker. Her får man innblikk i lokale tradisjoner, kulturminner og serverdigheter.

Dette vil nordmenn oppleve på ferie

Idylliske øyturer, snorkling, grottebesøk og vinturer er mest populært blant nordmenn i sommerferien. Autentiske lokale opplevelser er også viktig for oss.

Mer om TUIs nye utfluktsportal finnes her: http://www.tui.no/utflukter/

Bilder: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0006712

TUI Xplore Mexico

TUI het inntil 1. november 2016 Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Norge og Danmark og Finnmatkat i Finland. Konsernet har siden 2000 vært en del av konsernet TUI Group, verdens ledende reisekonsern med virksomhet i mer enn 180 destinasjoner verden over. Konsernet har base i Tyskland og TUI Group er børsnotert på både FTSE 100 indeksen og tyske MDax. I 2015/16 noterte TUI Group en omsetning på €20mrd og et resultat på €1093m. Gruppen har ca. 67.000 ansatte i 130 land og tilbyr sine ca. 20 millioner kunder heldekkende service fra booking til hjemkomst. TUI sin virksomhet dekker hele verdikjeden, hvilket inkluderer ledende reisearrangører, 1.800 reisebyråer i Europa, seks flyselskap med mer enn 160 kort- og langdistansefly, mer enn 300 egne hoteller deriblant RIU og Robinson. Med 14 egeneide cruiseskip, som MS Europa og luksusskipet MS Europa 2, TUI Cruises «Mein Schiff»- flåten og fartøy under varemerket Thomson Cruises i Storbritannia, er TUI et velposisjonert konsern innen det sterkt voksende cruisemarkedet. Globalt ansvar for bærekraftig økonomi, økologi og sosialt ansvar er grunnleggende i vår forretningsvirksomhet. Som eneste reisekonsern i verden er TUI medlem av FNs Global Compact. Konsernet er også listet på den velrenommerte Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).