TUI lanserer direkterute til Vietnam

Økt etterspørsel etter eksotiske reisemål gjør at TUI nå satser på egne direkteruter til blant annet Vietnam neste vinter. Som eneste turoperatør tilbyr TUI reiser med dreamliner, non stop til det som anses å være et urørt tropisk paradis.

TUI Norge Vietnam Phu Quoq

-  Vi ser at flere etterspør direkteflyvninger til eksotiske reisemål, så vi har nå valgt å teste ut blant annet Vietnam neste vinter, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI.

Urørt ferieparadis

Vietnam kan sammenlignes med Thailand på grunn av sitt tropiske klima og idylliske strender. Phu Quoq er likevel en relativt ung feriedestinasjon, og det er langt mellom solsengene.

TUIs tilbud til Vietnam:

-          Priser fra 12.420 per person

-          Avreise fra Oslo Lufthavn Gardermoen

-          Reiser til Vietnam og Phu Quoq fra 31. januar til 28. februar

-          Det tilbys reiser med både rutefly og direktefly med TUI fly, direktefly er markert.

-          https://www.tui.no/feriereiser/vietnam/g-000000481/

Strender, regnskog og fiskerlandsbyer

Store deler av øya er nasjonalpark, der myke bølgende åser er kledd med tropisk regnskog. Ved kysten ligger fiskerlandsbyer og lange lyse sandstrender som mange steder er helt ubefolket.

Asiatisk fiskesaus

Fiskere med tradisjonelle hatter drar opp garnene sine i båtene, og på trestativ langs kysten henger både blekksprut og ansjos til tørk. Det er av disse man lager den pikante asiatiske fiskesausen som Phu Quoc er kjent for, og som eksporteres over hele verden.

Genuin havneby

Ved en elvemunning i nord, der stranden Long Beach slutter, finner du havnebyen Duong Dong. Det er en genuin vietnamesisk småby med et spennende nattmarked og flere enkle, men velholdte restauranter. Absolutt vel verdt et besøk.

Spennende mat

Det vietnamesiske kjøkkenet er kjent over hele verden. Grillede eller friterte delikatesser smaksettes noen gang med sterk chili, andre ganger med milde, men raffinerte, kombinasjoner av blant annet kokos, lime, fiskesaus og ferske urter. På Phu Quoc har havets frukt i form av reker, krabbe, hummer og eksotiske fisk en spesielt stor plass.

Utfluktstips

-          Sykling og vandring i regnskogen

-          Øyrundturer med alt fra pepperplantasje til tempel

-          Padling og snorkling