TUI Gruppen satser videre på sin egen hotellportefølje og åpner 20 nye hoteller i 11 land

TUI gruppen styrker sin posisjon som verdens ledende hotelleier i segmentet ferie- og fritidshoteller. I løpet av de neste ukene vil konsernet åpne mer enn 20 nye hoteller i 11 land, i Europa, Afrika og Asia. Det forventes særlig sterk vekst for konsepthotellene under merkevarene TUI Sensimar, TUI Family Life og TUI Sensatori. Selskapets joint venture-partnere Riu og Atlantica vil også utvide sine hotellporteføljer denne sommeren.

TUI Sensimar Seno Resort - Nyhet Sommer 2019

- Hotels & Resorts, Cruise og Destination Experiences er TUIs største satsningsområder. Vi vil fortsette å prioritere vekst i disse enhetene, som allerede står for nærmere 70% av gruppens totale inntjening. Hotellsegmentet er mindre syklisk enn den sterkt konkurranseutsatte tradisjonelle turoperatørvirksomheten, som nå står for 30% av konsernets inntjening. Vi vil fortsette å prioritere våre investeringer i hotellsegmentet, skip og utvidelsen av våre digitale plattformer, sier styremedlem i TUI Group Executive Board Sebastian Ebel.

TUI gruppen har i dag 380 hoteller og 17 cruiseskip. TUI i Norden vil innledningsvis tilby 8 av de 20 nye hotellene til sine nordiske gjester.

1 mai ble 10 av konsernets nye hoteller åpnet for sommersesongen, og de resterende hotellåpningene vil følge de neste ukene. I løpet av sommersesongen vil mer enn 20 hoteller være i drift, I tillegg vil TUIs nye yacht, tilhørende voksenhotellkonseptet TUI Sensimar, være på vannet fra og med mai.

- Vi utvider både våre egen hotellportefølge og konsepthoteller i samarbeid med joint venture-partnere og andre hotellpartnere, sier Ebel.

En mer detaljert presentasjon av sesongens nye hoteller finnes på www.tuigroup.com

TUI Sensimar Seno Resort - Nyhet Sommer 2019
RIU Palace Maldivas - Nyhet Sommer 2019

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic og Nazar.