TUI Norge

TUI gjør det enklere for nordmenn å ta mer bærekraftige ferievalg

Del

Tall fra Hovedorganisasjonen Virke viser at stadig flere nordmenn er opptatt av bærekraftige reisealternativer. Reiseoperatøren TUI gjør det nå enklere for norske reisende å velge bærekraftsertifiserte hoteller på sin nettside.

TUI.no - Hoteller med bærekraftsertifisering
TUI.no - Hoteller med bærekraftsertifisering

-  Det er gledelig å se at 2019 sparkes i gang med økt fokus på mer bærekraftig turisme. Det er vårt ansvar som verdens største reisekonsern å gjøre det så enkelt som mulig for våre gjester å ta gode ferievalg. Et steg i den retningen er å samle alle Travelife-sertifiserte hoteller på vår nettside og vi har gjort merkingen tydeligere enn den var tidligere, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI Norge.

Befolkningsundersøkelse i Norge og Europa

Hovedorganisasjonen Virke gjennomfører årlig sin befolkningsundersøkelse, Reisepuls. I årets undersøkelse svarer fire av ti at det er viktig for dem at reiser har bærekraftige reisealternativer. Av disse igjen svarer halvparten at de er villig til å betale mer for en reise som gir bedre miljøsamvittighet. TUI utførte i 2017 en undersøkelse i seks land der 7 av 10 svarte at de er villige til å tilpasse ferieplanene dersom det er mer gunstig for miljøet.

- Trenden er klar, nordmenn er opptatt av å kunne ta bærekraftige valg også når vi er på reise, sier Aspengren.

Hundrevis av Travelife-sertifiserte hoteller

Under fanen Bærekraftsertifiserte hoteller finner nå TUIs kunder flere hundre ulike hotellvalg. Disse hotellene er evaluert og godkjent av det uavhengige sertifiseringsprogrammet Travelife. Travelife er en helhetlig vurdering av hotellets drift, og dekker områder som miljøpåvirkning, bevaring av biologisk mangfold, arbeidsrett, menneskerettigheter og forpliktelse til å støtte og bidra positivt til lokalsamfunnet. Hotellene ligger nå synlig på tui.no sin forside, under egen fane i hovedmenyen og på TUIs bærekraftighetssider. 

Solenergi i Marokko

På taket til Robinson Club Agadir er det et 950 m2 stort solvarmeanlegg. Solcellepanelene som er plassert på taket genererer 2600 kWh per dag. Energien som produseres sammen med varmen fra luftkondisjoneringssystemet brukes til å produsere varmtvann og til å holde bassengene varme. Det dekker ca. 70 % av alt konsumert varmtvann i hotellrommene. Takket være suksessen med systemet planlegges lignende prosjekter for andre bedrifter og hotell i regionen.

 Redusert avfall på Maldivene

Plastavfall utgjør en stor fare for livet under vann. Robinson Club Maldives arbeider med en mer bærekraftig håndtering av drikkevannet for å hindre forurensing av havet, og hotellet har siden 2013 renset sitt eget vann. Gjennom osmose avsaltes og renses vannet og ved å tilføre mineraler og kullsyre forvandles det rensede vannet til vann som tappes på 7500 gjenbrukbare glassflasker. Flaskene rengjøres lokalt og blir brukt om igjen. Takket være denne satsningen reduserer de mengden plastavfall, transport og håndtering av tidligere ca. 400 000 plastflasker per år.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

TUI.no - Hoteller med bærekraftsertifisering
TUI.no - Hoteller med bærekraftsertifisering
Last ned bilde
TUI Norge - Robinson Agadir
TUI Norge - Robinson Agadir
Last ned bilde
TUI Norge - Family Life Pascha Bay
TUI Norge - Family Life Pascha Bay
Last ned bilde
TUI.no - Hoteller med bærekraftsertifisering - samleside
TUI.no - Hoteller med bærekraftsertifisering - samleside
Last ned bilde

Lenker

Om TUI Norge

TUI Norge
TUI Norge
Professor Kohtsvei 108
1368 Stabekk

08100http://www.tui.no

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic, Nazar og WonderCruises.

Følg saker fra TUI Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra TUI Norge

Opplevelser og følelser spiller hovedrollen i TUIs nye kampanje11.1.2019 08:00:00Pressemelding

Helt siden navnendringen for 2 år siden har TUIs Nordiske markedsavdeling jobbet med å ivareta merkevarekjennskapen i Norge, noe de har lykkes med. TUIs merkevarekjennskap ligger i dag høyere enn kjennskapen til Star Tour før navneendringen. Nå tar selskapet neste steg i sin kommunikasjonsstrategi og det er gode opplevelser, ekte relasjoner og følelser som står i sentrum. Fra januar 2019 tas det nordiske konseptet ut i hele Europa – Uansett hvem du er og hvor du vil reise, så har TUI en reise for deg.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom