TUI forbereder gjenåpning av egne hoteller
- Det er viktig for oss at både kunder, kollegaer, partnere og lokale myndigheter er trygge på at vi iverksetter nødvendige tiltak for å ivareta alle. De 10 tiltakene vi nå innfører kommer i tillegg til lokale anbefalinger, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI i Norge.
Corona-pandemien utgjør en stor utfordring for hele reisebransjen, og på veldig kort tid gikk TUI fra å ha titusenvis av norske gjester rundt om i verden til å pause virksomheten fullstendig. Nå er hovedfokuset på å gjenoppta reiser så snart verden er klar, på en mest mulig sikker og ansvarlig måte. Derfor jobbes det nå med en rekke tiltak for hotell, flyreiser, transport, cruise og andre opplevelser. Først ute er hotellene, nå presenteres en 10-punkts liste med tiltak for et trygt og komfortabelt hotellopphold. Disse tiltakene vil bli implementert på alle konsernets egne hoteller, samtidig oppfordrer TUI sine hotellpartnere til å gjøre det samme.
- Kundeundersøkelser viser tydelig at sikkerhet og hygiene er veldig viktig for de som ønsker å reise igjen etter nedstengningen. Vi skal sikre at hotellene våre oppfyller gjestenes høye forventninger, og legge grunnlaget for en smidig og trygg oppstart slik at våre gjester kan nyte gode ferieopplevelser med oss igjen, sier Aspengren.
Hotel
1) Innsjekking online: Feriegjester kan gjøre innsjekking kontaktløst på de fleste hoteller ved å sjekke inn online via hotellets hjemmeside eller via smarttelefon.
2) Avstandsregel: På offentlige områder som restauranter, korridorer eller treningssentre, er alle ansatte pålagt å holde en avstand på 1,5 til to meter mellom dem og gjestene. For eksempel blir bord på restauranter bare rengjort når gjestene er ferdig med måltidet og har forlatt bordet.
3) Personalplanlegging: Personalet vil jobbe i faste team for å kunne minimere, samt spore mulige smittekilder.
Kapasitetsjustering
4) Restaurant: For å begrense antall gjester på restauranter vil kapasiteten bli betydelig redusert. Bord blir satt opp med en avstand på minst 1,5 meter.
5) Utvidede åpningstider: For å gi tilstrekkelig med plass til alle gjester, vil åpningstidene til restauranter og andre hotellfasiliteter bli utvidet.
6) Underholdning og aktiviteter: Kun arrangementer, aktiviteter og underholdning som involverer et lite antall deltakere og uten nærkontakt vil bli gjort tilgjengelig. Golf eller tennis, for eksempel, kan finne sted, men fotballturneringer kan ikke gjennomføres. Spa-tilbudet vil bli tilpasset og barneaktiviteter vil bli organisert i henhold til kravene gitt på destinasjonene og gjestenes opprinnelsesland.
Hygiene og desinfeksjon
7) Økt antall desinfiserende dispensere: Antall dispensere vil øke betydelig, slik at gjester og ansatte kan desinfisere hendene ved alle viktige kontaktpunkter. For eksempel alle steder hvor mat og drikke tilbys, ved idrettsanlegg og i lobbyområdet.
8) Ekstra rengjøring av rom: Det skal settes inn omfattende nye rengjøringsrutiner for å gi best mulig beskyttelse. Alle rommene blir grundig rengjort før ankomst, og de samme rengjøringsrutinene vil bli brukt ved hver nye innsjekk. De mest brukte områdene, for eksempel bad, og mest brukte enheter og apparater som fjernkontroller, vil få særlig oppmerksomhet.
9) Mindre selvbetjening: Selvbetjeningstilbud som buffeer vil bli redusert til et minimum. Der det er mulig vil servering av mat og drikke bli gjort av personalet, som også vil bruke vernemasker.
Omfattende opplæringsprogram
10) Opplæring: TUI vil sørge for at alle ansatte ved sine egne hoteller får grundig opplæring i de nye rutinene. De første opplæringsprogrammene blir gjort tilgjengelig denne uken.
Disse tiltakene kommer i tillegg til anbefalinger og lovbestemmelsene satt av de respektive destinasjonene. For å sikre et like høyt sikkerhetsnivå ved våre partnerhotell som ikke drives av TUI, har konsernet også lansert et omfattende opplærings- og inspeksjonsprogram i samarbeid med hygiene- og sikkerhetsfirmaet Cristal International Standards. Dette inkluderer opplæringsmateriell, webinarer, sjekklister og kundeinformasjon, og vil bli gjort tilgjengelig for joint venture-partnerne og hotelloperatører umiddelbart.
Nøkkelord
Kontakter
Nora AspengrenKommunikasjonsansvarlig i TUI
Tel:+47 90 63 60 63nora.aspengren@tui.noBilder
Lenker
Om TUI Norge
TUI (Tourist Union International) er den ledende reiseoperatøren i verden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI. TUI Norge ble etablert i 1973. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Spania. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over. TUI har tatt en hovedrolle i arbeidet med å skape en mer bærekraftig reiselivsnæring.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
Stor interesse for å bli TUIs reisetester22.3.2024 06:00:00 CET | Pressemelding
Nå har du muligheten til å reise gratis med TUI, hvis du deler opplevelsen med resten av Norge. – Det har vært stor interesse allerede, sier Marketing Executive, Sonja Haaland i TUI Norge.
Sommernyhet: Reis til denne glemte perlen med TUI19.3.2024 06:00:00 CET | Pressemelding
Den franske øya i Middelhavet er kanskje mest kjent som Napoleons fødested, og kan by på alt fra strandliv til utfordrende klatreruter i fjellene. Muligheten til å reise direkte fra Oslo til Korsika med TUI er ny av året.
TUI kåret som den mest bærekraftige reiseoperatøren12.3.2024 08:00:37 CET | Pressemelding
TUI er kåret som det mest bærekraftige varemerket blant reiseoperatørene i Norge. Kåringen er gjort av norske kunder i forbindelse med årets utgave av undersøkelsen Sustainable Brand Index.
Charterreiser i påsken er nærmest utsolgt8.3.2024 06:00:00 CET | Pressemelding
Dersom du ønsker deg en chartertur til varme strøk i påsken, er det meget få muligheter igjen. – Noen få seter til Kanariøyene finnes fra enkelte flyplasser, men det er veldig utplukket, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen.
Dette hotellet på Rhodos er verdens beste!5.3.2024 10:15:00 CET | Pressemelding
19 millioner TUI-gjester har talt. Lindos Blu Luxury Hotel & Suites på Rhodos er det beste hotellet i verden.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom