TUI er nå større en Star Tour

Etter at Star Tour endret navn for litt over et år siden har selskapet jobbet hardt for å spre reiseglede under nytt merkenavn. Med kampanjen «For you» ble TUI lansert med brask og bram i 2016. Kampanjen har vært så vellykket at TUI i dag er bedre kjent blant nordmenn enn det Star Tour var før byttet. Ikke uventet har derfor TUI valgt å videreføre den vellykkede kampanjen også i år.

TUI Norge - For You - Sommer 2018

-  Vi har vært gjennom en omfattende navnendringsprosess og vi ser tydelig at budskapet når frem og at kampanjene vi har hatt det siste året har fungert veldig godt. Vi satser derfor tungt i alle kanaler også i år, sier Usman Jasrae Head of Digital Sales & Marketing i TUI.

Økt merkevarekjennskap

TUI lanserte sin mest omfattende kampanje noen sinne da selskapet endret navn fra Star Tour til TUI 1. november 2016. Ett år etter navnendringen scorer merkevarekjennskapen blant de sterkeste i bransjen. TUI i Norge har gått fra 1 % uhjulpet merkevarekjennskap til mer enn 30 % i dag. Top of Mind har også det siste året økt med 200 % og ligger nå godt over de 8 % Star Tour oppnådde tidligere.

-  Resultatene fra navnendringskampanjen vår overgikk alle forventninger. Kombinasjonen av tradisjonelle flater, nye muligheter og et godt budskap har gitt TUI veldig høy kjennskap i Norge. Resultatene bekrefter at vi har gode samarbeidspartnere og at investeringene er vel verdt det, sier Jasrae.

Årets kampanje er en videreføring av TUIs For You-budskap, der variasjonen i selskapets gjester reflekteres og reiselysten skal vekkes. Eksempler på den omfattede kampanjen er blant annet godt synlig på et av Norges travleste knytepunkt, Oslo Sentralstasjon, nå i januar.

«For You»-kampanjen vises på TV, digitalt, radio, sosiale medier, print, kino, utendørs og i egne kanaler denne vinteren.

Byråer:

• Forsman & Bodenfors – Reklamebyrå
  • Carat – Mediebyrå
  • MKTG Norge – Eventbyrå (gjennomføring av event/konkurranse på Oslo S.)