Trumf passerte 1 mrd. kroner for første gang

2017 ble året med historisk høy Trumf-opptjening. Godt over én mrd. kroner ble spart i løpet av fjoråret.

Trumf-medlemmene kan ta ut sine penger når som helst, men januar er tradisjonelt den måneden i året da det tas ut aller mest oppstarte bonus-kroner. Trumf-utbyttet passerte i 2017 et historisk høyt nivå på 1 mrd. kroner i opptjening blant kundene til KIWI, MENY, Spar, Joker, Shell og Esso. Det innebærer nær en dobling på to år. Antall husholdninger med Trumf-medlemskap har passert to millioner, en økning på nesten 25 prosent siden 2015.

- Den sterke økningen de siste årene skyldes blant annet at kjedene våre har videreutviklet egne Trumf-fordeler til kundene sine, sier konsernsjef i NorgesGruppen Runar Hollevik. Den aktøren som skal vinne kampen om kundene må levere på mange parametere deriblant pris, enkelhet, og raske og gode handleopplevelser. Fordelsprogrammet Trumf hjelper oss å innfri kundenes forventninger, fortsetter Hollevik.

Antall fordeler har også blitt utvidet det siste året med forsikringstilbud og bonusopptjening på nær sagt alt i alle bransjer på ViaTrumf eller med Trumf Visa. Det er særlig reise som har blitt populært på Viatrumf, hvor Expedia og Hotels.com er blant de største partnerne.

- Det skal være enkelt og attraktivt å ta ut bonusen. Trumf-medlemmer kan overføre bonusen til sin bankkonto, til SAS EuroBonus eller bruke pengene i enkelte av våre butikker og nettbutikker, sier Hollevik.

KIWI har hatt særlig god vekst i antall Trumf-medlemmer etter lanseringen av KIWI Pluss med 15 prosent bonus på frukt og grønt, og forbrukerundersøkelser i 2017 viser at KIWI er den dagligvareaktøren som kundene oppfatter som billigst.

- KIWIs en million KIWI PLUSS-kunder har til sammen 680 millioner kroner stående. Vi ønsker at kundene våre skal få glede av pengene de har spart opp og oppfordrer derfor alle til å sjekke kontoen sin. Pengene kan jo komme godt med nå i januar, forteller KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.

Slik fungerer Trumf

Ønsker du Trumf-bonus på best-i-test forsikringer?

Turid fløy til Tokyo på Trumf-poeng

NorgesGruppen skal tilby alt fra den rimeligste til den beste gourmet i dagligvare, bidra til et variert og sunt kosthold, og vise ansvarlighet fra jord til bord.

Forretningsidéen til NorgesGruppen er å være et ledende handelsforetak innenfor forbruksvarer i Skandinavia med hovedfokus i Norge. Kundenes behov skal være selskapets rettesnor, og vår virksomhet skal være basert på langsiktighet, tillit, kompetanse, effektivitet og lønnsomhet i hele verdikjeden.

Våre ledende konsepter i dagligvare er KIWIMENY, SPAR og JokerDeli de LucaMIX og Jafs er våre ledende servicehandelskonsepter.