Trudy & Dave er ute med «Loving Breeze»

Foto: Jon Strøm

Den nye låta fra Trudy & Dave, er både sår og røff på en gang. Den er fylt av lengsel etter at to sjeler blir en.

Utgangspunktet er en ensomhet som dels handler om at alle mennesker i bunn og grunn står aleine, men også at man kan oppleve å være ensom sammen med andre. Håpet ligger i et skjørt frø av kjærlighet som akkurat er sådd, og som utover i sangen fyller opp hjerte og sjel med en «Loving Breeze».

Hør «Loving Breeze» her!

En fun fact er at denne vinden førte til giftemål i låtskriverens eget tilfelle, to uker før releasen av denne singelen!

«Loving Breeze» starter med naken vokal før kassegitaren kommer inn. «Dave» sin andrestemme understreker sårheten i første refreng, og det hele løftes til et nytt nivå når hele bandet kommer inn før andre vers. Grunnkompet (Tomas Pettersen på trommer og Bo Berg på bass, Magnus Berg på gitar) forankrer det hele, mens mandolintonene til Olav Torgeir Kopsland kommer inn som sommerfugler, som understreker lys og håp.

Johanna Demker og Alf Bretteville har tidligere vært kjent under navnene Hjerteknekt og Bretteville på 90-tallet, og er å anse som veteraner innenfor norsk roots/americana.

Foto: Jon Strøm
Singelcover for «Loving Breeze»

Grappa Musikkforlag A/S ble etablert i 1983 og er et av Norges største uavhengige plateselskap. I år 2023 har Grappa 40 års jubileum.

Grappa Musikkforlag har gitt ut over fire tusen album spredt på ulike labler. Foruten Grappa som favner viser og pop, så utgis klassisk musikk på Simax Classics, folkemusikk og verdensmusikk på Heilo, blues og country på Blue Mood og jazz på Hubro.

Grappa samarbeider med Egmont Kids Media Nordic AS om utgivelse av barnemusikk gjennom Barneselskapet. Grappa samarbeider med Norsk Jazzforum om innspilling og utgivelse av norsk jazz på Odin. Grappa har også et tett samarbeide med Rune Grammofon og Drabant Music.

Følg pressemeldinger fra Grappa Musikkforlag AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Grappa Musikkforlag AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Grappa Musikkforlag AS