Gassnova

Trude Sundset ny administrerende direktør i Gassnova

27.10.2015 18:41 | Gassnova

Styret i Gassnova - statens foretak for CO2-håndtering - har i dag tilsatt Trude Sundset som ny administrerende direktør i foretaket.

Trude Sundset er utdannet siv.ing fra NTH, Trondheim. Hun har bred industriell erfaring og en omfattende forskerkarriere innen klima- og miljøspørsmål knyttet til olje- og gassektoren. Sundset har bl.a vært miljø- og klimadirektør i det sammenslåtte selskapet StatoilHydro og har seinere ledet Statoil ASAs internasjonale arbeid med miljø- og klimaspørsmål. Sundset kommer nå fra en stilling som prosjektleder i Statoil ASA.

- Styret er svært godt fornøyd med tilsettingen av Trude Sundset som ny administrerende direktør i Gassnova. Hun har en meget relevant faglig bakgrunn, har god kjennskap til Gassnovas industrielle partnere og har vist en sterk interesse for klima- og miljøspørsmål. Hun har derfor de beste forutsetninger for å løse de viktige utfordringer og oppgaver som Gassnova nå står overfor, sier styreleder Einar Steensnæs.

- Jeg er takknemlig for den tillit styret har vist meg gjennom denne tilsettingen. Jeg gleder meg til å lede Gassnovas viktige arbeid med videreutvikling av teknologier for CO2-håndtering som bidrar til reduserte kostnader og risiki for industrien. Det haster med å få til reduserte klimagassutslipp for å hindre dramatiske endringer i klimaet, sier Sundset.

Trude Sundset tiltrer stillingen ved begynnelsen av 2016.

Om Gassnova

Gassnova
Dokkvegen 10
3920 PORSGRUNN

400 05 908http://www.gassnova.no/
Gassnova har fått et krevende og stort oppdrag av det norske samfunn: Vi skal bidra til løsningene som gjør at CO2 kan fanges og lagres, slik at menneskeheten ikke gjør kloden ubeboelig for kommende generasjoner.

Følg saker fra Gassnova

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Gassnova på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Gassnova