Sirkus Shopping

Trondheims viktigste knutepunkt!

I løpet av en dag stopper det hele 1400 busser på Strindheim rett ved Sirkus Shopping. De fire holdeplassene har blitt et viktig knutepunkt for veldig mange av Trondheims befolkning.
Foto: atb

“Dette er avgjørende for at dagene mine skal bli mest mulig effektive og i tillegg er det et klimavennlig og bærekraftig alternativ”, forteller Hans Ivar Hortmann.

“Som student i naturforvaltning på NTNU er det viktig at jeg kommer meg raskt og enkelt hjemmefra til dit jeg skal.
Her går det buss hvert 4 minutt til skolen. Ingen unnskyldning for å komme forsinket da”, smiler gutten som opprinnelig kommer fra Alta.

Her ferdes mennesker til alle døgnets tider. Det er midt i et lokalsamfunn omgitt av leiligheter, bolighus, skoler og arbeidsplasser og kjøpesenter der tusenvis av mennesker daglig kommer seg til og fra jobb, skole, barnehage, trening og fritidtidsaktiviteter. Området er trygt og har bitt et særdeles viktig knutepunkt for menneskers daglige logistikk. Det gjør det enkelt å ferdes fra bydel til bydel og på tvers av Trondheim og rundt.

“Utenom skoletiden pendler jeg til jobb på Værnes. Med mange avganger og i tillegg til flybussen som går hvert 10 minutt blir aldri reisetiden min dit mer enn 25 minutter”, kan Hans Ivar fortelle.

Stort klimavennlig tiltak

Reisestatestikken det siste året viser en stor økning antall passasjerer sammenlignet med årene før. Omleggingen ved Strindheim/Sirkus Shopping har blitt et viktig knutepunkt og omstigningspunkter for reisende. Ventetiden i dag ligger på kun fire til fem minutter. Er ventetiden lengre skyldes det forsinkelser. Attraktivt gangnett gir trygg, raskt og god adgang til og fra holdeplass og knutepunktene. Er opplysninger som atb gir.  Mange passasjerer velger i dag buss som et klimavennlig og bærekraftig alternativ.

Bussreisende bidrar til økt omsetning på kyllinglår

Trondheim øst er den bydelen i størst boligvekst. Med 1000 boliger hvert år gir det også en stor økning i andre behov og logistikkløsninger.

Dette har Geir Jørgensen dagligleder hos Coop Mega på Sirkus Shopping merket godt etter at Strindheim ble så viktig i folks hverdag. “Vi har hatt over 15% økning i antall kundebesøk”, sier Geir.  Det er tydelig at folks vaner er endret og det mest praktiske og effektive for folk er å handle middagen på veien hjem.  Geir forteller videre at varmeskapet i ferskvaredisken er veldig populært der de har varme retter som kyllinglår, kyllingvinger, lunsjkaker med mer. Ikke minst har de også en stor økning på frukt og grønt og på de økologiske varene. Kundenes behov så de tidlig. Ønsket om å handle raskt og effektivt. Så da fikk Mega på plass flere selvbetjente kasser for å få handelen til å gå raskere.

Eva Gulbrandsen er en av de som benytter seg av dette.Hun forteller at for at hun skal rekke jobb, hente barn og aktiviteter på ettermiddagene så trenger hun løsninger i hverdagen som er enkle, pålitelige og trygge. “Her får jeg alle behov dekt for en hektisk hverdag” forteller hun før hun raskt må dra videre.

Slik kommer du deg til Sirkus Shopping

Bussholdeplassen rett utenfor senteret heter Strindheim. Flybussen stopper her. Holdeplassene heter Strindheim 1, 2, 3, 4.  Det er daglig 1400 avganger fra holdeplassene på Sirkus Shopping.

Enkleste vei fra A til B

Kjøp billett med appen AtB Mobillett (www.atb.no/atb-mobillett) og planlegg reisen med appen AtB Reise (www.atb.no/atb-reise/) eller på atb.no (www.atb.no).

Reis kollektivt til Sirkus Shopping

Holdeplassene ved senteret er Strindheim 1, 2, 3 og 4. Se kart for hvor holdeplassene ligger og hvilke linjer som betjener hvilken holdeplass.

Enkleste vei fra A til B

Kjøp billett med appen AtB Mobillett  og planlegg reisen med appen AtB Reise  eller på atb.no

Du kan ta buss:

1 – 2 – 10 – 12 – 13 – 14 – 15 – 20 – 25 – 70 – 79

Trine Foosnæs : 99 09 58 54

Foto: atb
Hans Ivar Hortmann Foto: Sirkus.
Geir Jørgensen Butikksjef Coop Mega, Sirkus. Foto: Sirkus
Eva Gulbrandsen. Foto: Sirkus
Kart holdeplasser. Foto: atb

Om Sirkus Shopping

Sirkus Shopping
Falkenborgvegen 1

41 40 77 77http://www.sirkusshopping.no

Sirkus Shopping er et av Midt Norges største kjøpesenter ligger på kollektiv knutepunkt  i Trondheim øst ved innkjøringen til Trondheim sentrum. Kjøpesenteret har visjon "STORE OPPLEVELSER" som vi lever etter med å gi våre gjester en annerledes handelseopplevelse. Vi har mange event som skal være med å innfri denne visjonen.

Sirkus har en sterk butikkmiks med vekt på mote og ungdomsbutikker, spisesteder og interiør.

Følg pressemeldinger fra Sirkus Shopping

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sirkus Shopping på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sirkus Shopping

Ny Bærekraftig Sykkelparkering åpner for Grønn Mobilitet på Sirkus Shopping9.2.2024 12:47:45 CET | Pressemelding

Sirkus Shopping er stolte av å kunngjøre den offisielle åpningen av en moderne og bærekraftig sykkelparkering, designet for å fremme grønn mobilitet og sykkelvennlighet for ansatte som jobber på Sirkus Shopping. Denne sykkelparkeringen representerer en betydelig investering i bærekraftige transportløsninger og støtter Sirkus Shopping sitt engasjement for en mer miljøvennlig fremtid.

Jobber du på Sirkus Shopping får du nesten 30% rimeligere reise med bussen!26.5.2023 14:03:52 CEST | Pressemelding

Sirkus Shopping sine ansatte er så glade for å komme i gang med HjemJobbHjem! NÅ er tiden for endring! «Interessen var veldig stor blant ansatte når vi tok en undersøkelse blant ansatte for å sjekke interessen for dette» sier senterleder Trine Foosnæs. Sirkus har i dag på plass en rekke tilbud som skal gjøre det enklere for de som jobber på Sirkus. Med ca 800 ansatte i butikkene og 400 på etasjene som er med leietakere innen helse og næring så er det mange dette gjelder. «Vi har det meste tilrettelagt for at man kan få dette til å bli en del av sin nye hverdag. Som kollektivt knutepunkt med over 1450 avganger daglig går det en buss til de fleste bydeler i Trondheim». «Utbyggingen av sykkelveier har vært stor i vårt område de siste årene. Vi har sykkelveier som er kjempefine å bruke stort sett alle dager i året. Pluss at vi ha bysykkel finner man rett utenfor en av våre innganger». Forteller senterlederen. Nytt innendørs sykkelparkeringshus for ansatte! «Det vi jobber med nå er å bygge