Trond Bøe Svestad er ansatt som ny adm direktør i Eika Forsikring

(7. mars 2016) Trond Bøe Svestad (49) er ansatt som ny administrerende direktør i Eika Forsikring. Svestad har mange års solid ledererfaring fra norsk og nordisk forsikring.

Trond Bøe Svestad har etter 25 år i bransjen en svært omfattende erfaring fra norsk og nordisk forsikring. Han kommer fra stillingen som divisjonsdirektør for Næringsliv i Tryg Forsikring, og hadde før det 16 år med ulike lederstillinger i Storebrand / If.

- Jeg er veldig glad for at vi har ansatt Trond Bøe Svestad som ny leder av Eika Forsikring. Han er en erfaren og meget dyktig leder som kan vise til solide resultater fra sine tidligere stillinger. Jeg er derfor overbevist om at han representerer den kraften Eika Forsikring trenger for å ytterligere styrke sin posisjon i årene som kommer, sier konsernsjef i Eika Gruppen Hege Toft Karlsen.

- Jeg ser virkelig frem til å begynne i Eika Forsikring. Jeg kjenner det som et solid forsikringsselskap som kan vise til gode resultater til sine eiere og distributører. Jeg ser derfor frem til å bli bedre kjent med selskapet, de ansatte og lokalbankene i Eika Alliansen som er selskapets viktigste distributører, sier Trond Bøe Svestad.

Trond Bøe Svestad tiltrer stillingen 1. juni 2016.

Eika Forsikring er Norges sjette største forsikringsselskap som gjennom alliansebankene retter seg mot privatpersoner, landbrukskunder og småbedrifter. Selskapet har en bestandspremie på ca. 2,6 milliarder kroner og har kontor både i Hamar og Oslo med til sammen 145 medarbeidere.

Dette er Eika Gruppen og Eika Alliansen Eika Gruppen utgjør finanskonsernet i Eika Alliansen, som er eid av blant annet 74 lokalbanker. Eika Gruppens strategiske fundament er å styrke de selvstendige lokalbankene i Eika Alliansen. Gruppen leverer en komplett plattform for bankinfrastruktur; inkludert IT og betalingsformidling, samt et bredt spekter av finansprodukter og kompetansehevende tjenester. Samlet bidrar Eika Gruppens leveranser til lokalbankenes sterke markedsposisjon og konkurransedyktighet. De viktigste produktselskapene er Eika Forsikring, Eika Kredittbank, Eika Kapitalforvaltning og Aktiv Eiendomsmegling. I tillegg er Eika Boligkreditt en del av Eika Alliansen. Eika Gruppens produkter og løsninger distribueres gjennom ca 400 kontor i Norge. Eika Alliansen har om lag 3 500 ansatte hvorav 430 er direkte knyttet til Eika Gruppen AS. Alliansen har en samlet forvaltningskapital på i overkant av NOK 360 mrd og én million kunder. Dette gjør Eika Gruppen til en av de største aktørene i det norske markedet for utvikling og salg av finansielle løsninger, produkter og tjenester.