Trine Reins dag i «Hver gang vi møtes»

I sesongens andre episode av «Hver gang vi møtes» er det Trine Rein som står i sentrum. Foto: Espen Solli, TV2

Etter forrige ukes følelsesladde sesongpremiere av «Hver gang vi møtes» med Elisabeth Andreassen sin dag, er det Trine Rein sin tur til å bli hyllet i kveld.

Et nytt stjernelag med norske, kjente og kjære musikere inntok TV-skjermene forrige helg under premieren på den åttende sesongen av «Hver gang vi møtes» på TV2. I år er det Elisabeth Andreassen, Trine Rein, Maria Haukaas Mittet, Sol Heilo, Tom Mathisen, Lars Bremnes og Petter «Katastrofe» Kristiansen som byr seere og lyttere inn på uforglemmelige musikalske øyeblikk, historier, hygge og moro. Det hele skjer på Vestre Kjærnes gård utenfor Moss.

I årets andre episode er det Trine Rein som står i sentrum, og skal bli gjort stas på for alt hun har gjort opp igjennom sin karriere, som startet i 1993.

Det var da hun lanserte sitt debutalbum «Finders Keepers» og hennes første singel «Just Missed the Train». På mindre enn to måneder passerte albumet 50.000 solgte – tre ganger platina. Trine mottok Spellemannsprisen som årets nykommer i 1994. Samme år lå albumet på førsteplass på VG-listen, og salget økte både i Norge og Japan. «Just Missed the Train» lå på 16 ulike japanske hitlister samtidig, og to tredeler av de totalt 600.000 solgte eksemplarer av albumet ble kjøpt av japanske fans. Oppfølgersingelen «Stay With Me Baby» ble også en stor radiohit. Andre album «Beneath My Skin» ble sluppet i 1996 og låten «Torn» ble en suksess. Albumet solgte over 300.000 på verdensbasis og Trine ble Spellemannsnominert som årets kvinnelige artist. Trine har deltatt i Melodi Grand Prix to ganger, hun har deltatt i Stjernekamp på NRK, og har holdt jule- og tradisjonelle konserter i mange år.

Hør musikken fra Trine Reins dag her!

I tillegg til at all musikken fra «Hver gang vi møtes» er og blir tilgjengelig på Spotify, Tidal og Apple Music, er vi glade for å annonsere at det offisielle «Hver gang vi møtes - Sesong 8»-albumet kommer i salg på CD 15. februar der du kjøper musikk!

Forrige uke var det Elisabeth «Bettan» Andreassen sin dag i «Hver gang vi møtes», hvor vi fikk øyeblikk som da Lars Bremnes tolket «För kärlekens skull» med Bettans døtre, og da Katastrofe gav sin egen versjon av «La det swinge». Musikken fra Elisabeth Andreassen sin dag kan høres her!

Dette blir sunget lørdag på Trine Reins dag:
• Tom Mathisen - «Stay With Me Baby (Bli hos meg beibi)»
• Maria Haukaas Mittet - «Hello It’s Me (Hei venn)»
• Sol Heilo - «Torn»
• Lars Bremnes - «Just Missed the Train (Seil av sted)»
• Petter «Katastrofe» Kristiansen - «I Am Leaving You (Fløtta ut»
• Elisabeth Andreassen - «When Heroes Are Made»

Elisabeth Andreassen, Trine Rein, Maria Haukaas Mittet, Sol Heilo, Tom Mathisen, Lars Bremnes og Petter «Katastrofe» Kristiansen er nå i gang med innspillingen av en ny sesong «Hver gang vi møtes». Foto: Espen Solli, TV 2.
Tom Mathisen. Foto: Espen Solli, TV 2.
Sol Heilo. Foto: Espen Solli, TV 2.
Maria Haukaas Mittet. Foto: Espen Solli, TV 2.
Elisabeth Andreassen. Foto: Espen Solli, TV 2.
Lars Bremnes. Foto: Espen Solli, TV 2.

Ny singel fra Brødrene Iversens Orkester og Helge Jordal11.4.2019 11:06:19 CESTPressemelding

Våren 2019 fyller Brødrene Iversens Orkester ti år, og dette feires med nytt album, video og ikke minst singel som er ute i dag. Brødrene Iversens Orkester slipper i 2019 nytt album, fem år etter debuten og ti år etter oppstarten. Denne gangen tar de med seg kjente og kjære gjester som ofte entrer scenen når de de spiller hver torsdag i Dyvekes Vinkjeller i Hollendergaten i Bergen sentrum. Første singel fra albumet er «Her i gaten vår» med Bergens stolthet og fast gjest med brødrene; her er nemlig Helge Jordal hedersgjest og frontfigur. Helge har oversatt Tom Waits' «In the Neighbourhood» til norsk. Denne låten har på et vis blitt varemerket til Hollendergatens musikkscene. Opprinnelig gjorde Jordal sangen i forbindelse med en julekonsert for Frelsesarmeens rusomsorg, men den har i fortsettelsen blitt et glansnummer sammen med Brødrene Iversen i Hollendergaten. Ekstra stas er det at Waits selv har godkjent oversettelsen. Hør «Her i gaten vår» her! Gaten er også åsted for Helge og brødr

Oriental Winds of the Baroque er ute nå9.4.2019 13:11:45 CESTPressemelding

«Må være et av tidenes viktigste album med akustisk musikk», sier én anmelder om Rolf-Erik Nystrøms nye triumf av et prosjekt som er ute nå. 29. mars kom endelig Nystrøms nye prosjekt Oriental Winds of the Baroque ut på Simax Classics til sterk mottakelse. Noen dager senere, 1. april, spilte han med resten av ensemblet bestående av Nils Økland, Elisabeth Holmertz, Kouame Sereba og Jesús Fernández Baena på Victoria i Oslo som en del av konsertserien Klassisk. Det ble en mildt sagt strålende aften. Dette sier anmelderne om albumet og konserten: Ballade.no – Konseptet er glimrende, musikerne fabelaktige, eller til og med utrolige, og samspillet sitter som et skudd. Det svinger, musikerne er klangkunstnere som viser kjente og ukjente lyder, og de kan meditere og spille vakkert. – Den rytmiske friheten, fraseringene som ikke bare lever, men som fungerer som en analyse og beundring av melodien, og ettertanken ved harmoniske vendinger, alt dette spilles på en så forbilledlig måte at enhver ba