Trine Reins dag i «Hver gang vi møtes»

I sesongens andre episode av «Hver gang vi møtes» er det Trine Rein som står i sentrum. Foto: Espen Solli, TV2

Etter forrige ukes følelsesladde sesongpremiere av «Hver gang vi møtes» med Elisabeth Andreassen sin dag, er det Trine Rein sin tur til å bli hyllet i kveld.

Et nytt stjernelag med norske, kjente og kjære musikere inntok TV-skjermene forrige helg under premieren på den åttende sesongen av «Hver gang vi møtes» på TV2. I år er det Elisabeth Andreassen, Trine Rein, Maria Haukaas Mittet, Sol Heilo, Tom Mathisen, Lars Bremnes og Petter «Katastrofe» Kristiansen som byr seere og lyttere inn på uforglemmelige musikalske øyeblikk, historier, hygge og moro. Det hele skjer på Vestre Kjærnes gård utenfor Moss.

I årets andre episode er det Trine Rein som står i sentrum, og skal bli gjort stas på for alt hun har gjort opp igjennom sin karriere, som startet i 1993.

Det var da hun lanserte sitt debutalbum «Finders Keepers» og hennes første singel «Just Missed the Train». På mindre enn to måneder passerte albumet 50.000 solgte – tre ganger platina. Trine mottok Spellemannsprisen som årets nykommer i 1994. Samme år lå albumet på førsteplass på VG-listen, og salget økte både i Norge og Japan. «Just Missed the Train» lå på 16 ulike japanske hitlister samtidig, og to tredeler av de totalt 600.000 solgte eksemplarer av albumet ble kjøpt av japanske fans. Oppfølgersingelen «Stay With Me Baby» ble også en stor radiohit. Andre album «Beneath My Skin» ble sluppet i 1996 og låten «Torn» ble en suksess. Albumet solgte over 300.000 på verdensbasis og Trine ble Spellemannsnominert som årets kvinnelige artist. Trine har deltatt i Melodi Grand Prix to ganger, hun har deltatt i Stjernekamp på NRK, og har holdt jule- og tradisjonelle konserter i mange år.

Hør musikken fra Trine Reins dag her!

I tillegg til at all musikken fra «Hver gang vi møtes» er og blir tilgjengelig på Spotify, Tidal og Apple Music, er vi glade for å annonsere at det offisielle «Hver gang vi møtes - Sesong 8»-albumet kommer i salg på CD 15. februar der du kjøper musikk!

Forrige uke var det Elisabeth «Bettan» Andreassen sin dag i «Hver gang vi møtes», hvor vi fikk øyeblikk som da Lars Bremnes tolket «För kärlekens skull» med Bettans døtre, og da Katastrofe gav sin egen versjon av «La det swinge». Musikken fra Elisabeth Andreassen sin dag kan høres her!

Dette blir sunget lørdag på Trine Reins dag:
• Tom Mathisen - «Stay With Me Baby (Bli hos meg beibi)»
• Maria Haukaas Mittet - «Hello It’s Me (Hei venn)»
• Sol Heilo - «Torn»
• Lars Bremnes - «Just Missed the Train (Seil av sted)»
• Petter «Katastrofe» Kristiansen - «I Am Leaving You (Fløtta ut»
• Elisabeth Andreassen - «When Heroes Are Made»

Elisabeth Andreassen, Trine Rein, Maria Haukaas Mittet, Sol Heilo, Tom Mathisen, Lars Bremnes og Petter «Katastrofe» Kristiansen er nå i gang med innspillingen av en ny sesong «Hver gang vi møtes». Foto: Espen Solli, TV 2.
Tom Mathisen. Foto: Espen Solli, TV 2.
Sol Heilo. Foto: Espen Solli, TV 2.
Maria Haukaas Mittet. Foto: Espen Solli, TV 2.
Elisabeth Andreassen. Foto: Espen Solli, TV 2.
Lars Bremnes. Foto: Espen Solli, TV 2.

Sol Heilos dag i «Hver gang vi møtes»16.2.2019 11:20:13Pressemelding

I går kom endelig det offisielle «Hver gang vi møtes - Sesong 8»-albumet, og i kveld er det duket for Sol Heilos dag. Musikken fra kveldens episode kan du høre allerede nå! – Unni Wilhelmsen, som er min venninne og har vært med i «Hver gang vi møtes» tidligere, sa til meg: «Dette MÅ du si ja til.» Og da ble det ja! Jeg elsker utfordringer. Å få møte så flotte artister med ulike sjangre og tolke deres låter blir både utfordrende og blir garantert veldig gøy. Det sa Sol Heilo i forkant av innspillingen til årets sesong av «Hver gang vi møtes». I kveld er det hennes tur til å bli hyllet, og vi sier som Sol selv: dette blir garantert veldig gøy! Sol Heilo er komponist, artist, musiker, musikkprodusent, arrangør, designer og kostymedesigner. Sol har gjort internasjonal karriere med bandet Katzenjammer og spilt for fulle konsertarenaer og viktigste festivalene rundt i Europa. Sol Heilo er multiinstrumentalist og arbeider innen flere musikksjangre. Hun er musikkprodusent, og i tillegg til å l

Det store «Hver gang vi møtes»-albumet er ute nå15.2.2019 14:05:52Pressemelding

Det offisielle «Hver gang vi møtes - Sesong 8»-albumet inneholder 24 høydepunkter fra årets sesong av suksesserien. Den åttende sesongen av TV2s «Hver gang vi møtes» finner sted på Vestre Kjærnes gård utenfor Moss, og i år er det Elisabeth Andreassen, Trine Rein, Maria Haukaas Mittet, Sol Heilo, Tom Mathisen, Lars Bremnes og Petter «Katastrofe» Kristiansen som byr seere og lyttere inn på uforglemmelige musikalske øyeblikk, historier, hygge og moro. Og i dag kan du endelig høre det store «Hver gang vi møtes - Sesong 8»-albumet! Her finnes 24 minneverdige låter fra årets sesong, som blant annet inkluderer Bettans cover av «When Heroes Are Made», Sol Heilos versjon av «Hold On Be Strong», og ikke minst Petter Katastrofes nytolkning av «La det swinge». Albumet gis ut på Grappa Musikkforlag og er tilgjengelig der du kjøper og hører musikk nå. «Hver gang vi møtes» produseres av TV2 og Mastiff.

Tom Mathisens dag i «Hver gang vi møtes»9.2.2019 16:35:39Pressemelding

Gjør deg klar, for i kveld er det duket for fest i regi av alles kjære Tom Mathisen i «Hver gang vi møtes». Hør musikken i kveldens episode allerede nå! – Jeg takket ja til å være med i «Hver gang vi møtes» fordi dette er et tv-konsept som fremmer artistenes virke og jeg som jeg som musiker kan stå for. Som komiker kommer jeg vel ikke unna å bruke humor når jeg fremfører versjoner av de andre artistenes låter. Vi har allerede vært vitne til mange festlige og fine øyeblikk med Tom Mathisen i årets sesong. Med andre ord har du mye godt i vente i kveldens episode, og gjengen har plukket kremen av klassikere fra Mathisens karriere på det som er hans dag! Komiker, musiker og skuespiller Tom Mathisen var i perioden 1977 til 1984 medlem av den kjente komigruppen Prima Vera med Jahn Teigen og Herodes Falsk. Prima Vera ble kjent for å parodiere kjente artisters melodier med fjollete og sarkastiske tekster på norsk. Gruppen mottok hedersprisen under Komiprisen 2014. Mathisen og Falsk dannet en e

Nytt album fra Hans Fredrik Jacobsen ute nå8.2.2019 15:22:49Pressemelding

ØRE er Hans Fredrik Jacobsens hyllest til alle musikeres viktigste organ. Gjennom solospill og samspill med seg selv og andre, samt en horde av instrumenter, viser han veien i sitt genreoverskridende musikklandskap. Albumet er ute på Heilo i dag. Å lytte, både til seg selv og andre, er det en musiker gjør aller mest. «Å spille på øret» er en betegnelse som de fleste kjenner til. Det finnes mange musikere som har lært det de kan «på øret», det er den vanligste form for læring i alle folkelige tradisjoner verden over, men også innenfor mange andre musikkformer. Øret kan oppfatte ting som aldri kan skrives ned på noter, og mye musikk kan bare læres på øret, fordi det er umulig å notere den ned. Solo og samspill Musikken på dette albumet veksler mellom solospill, samspill, og låter der Hans Fredrik Jacobsen leker seg i studio med «trick-innspillinger», som det het i gamle dager, der han spiller alle instrumentene selv. Han har laget det meste av musikken, men det er også med noen tradlåter