Tren ute – få bedre helse!

– Naturen roer oss ned og har positiv effekt på stress, hjerterytme og følelsen av velvære, sier Kristin Granum Rosebø, personlig trener og coach, og aktuell med boka Tren ute.

Kristin Granum Rosebø er aktuell med boka Tren ute - sterk med kreativ trening. Foto: Erlend Haugen.

Studier har vist at å tilbringe tid i naturen kan gjøre oss mer kreative og at selv korte turer i naturen har målbar og positiv effekt på negative tanker.

– Om man legger til alle gevinstene fysisk aktivitet også har for helsa, så forstår man jo hvorfor det å trene ute er dobbelt opp bra for oss, sier Kristin Granum Rosebø, forfatter av boka Tren ute - sterk med kreativ trening.

Rosebø er overbevist om at lykkefølelsen det å være ute kan gi deg i seg selv, veier helsemessig opp for at treningsøkta ikke alltid er den hardeste.

Boka Tren ute inneholder over 100 øvelser du kan gjøre ute. Forfatteren viser at mulighetene for å få seg både en liten og lett eller en lengre og tøff treningsøkt i naturen er utallige, og at det bare er å bruke kreativiteten og selv skape egne favorittøkter. Ikke vær redd for bevegelse, lek deg heller med noen nye kombinasjoner! oppfordrer Kristin.

Hva med en økt i parken med dips på benken, utfall i trappa, bjørnegange i oppoverbakken i skogen eller hengende opptrekk i trærne? Boka gir deg også konkrete 30-minutteres programmer for trening alene eller sammen med venner.

Foto: Erlend Haugen

Kristin Granum Rosebø er utdannet fra Norges idrettshøgskole. Hun driver Kreativ Trening og tilbyr personlig trening, bootcamper, coaching og aktivitetsreiser. Rosebø er også utdannet PT og coach og er nominert av Norges idrettshøgskole til Årets personlige trener to ganger.

Kristin Granum Rosebø. Foto: Erlend Haugen.
Tren ute - Sterk med kreativ trening, av Kristin Granum Rosebø.
Løpetur i skogen. Foto: Erlend Haugen.