PSA NorgePSA NorgePSA Norge

Trekløver fra PSA er årets beste bilkjøp i Europa 2019

AUTOBEST har kåret Citroën Berlingo, Peugeot Rifter og Opel Combo Life til «Best Buy Car of Europe 2019».

Prisen har blitt delt ut hvert år siden 2001 og er stemt frem av 31 biljournalister fra like mange europeiske land, basert hele 13 kriterier. De inkluderer verdi for pengene, design, komfort, teknologi, samt kvalitet på service og deledistribusjon.

Det er første gang at denne prisen deles ut til samme bilprodusent to år på rad. Fjorårets vinner var Citroën C3 Aircross.

Avansert teknologi

Juryen legger vekt på at årets vinner leverer stor fleksibilitet og moderne design i kombinasjon med den nyeste teknologien innenfor førerassistanse og sikkerhet. Dette inkluderer utstyr som adaptiv fartsholder, 180 graders kamera bak, head-up-display, varsel om fører blir søvnig og et helt nyutviklet system for full oversikt rundt bilen.

Med personbilens kjøreegenskaper og varebilens fleksibilitet, er dette en bil som passer perfekt for barnefamilier, folk som driver med utstyrskrevende fritidsaktiviteter og ikke minst hyttefolk som kan få bilen levert med firehjulsdrift.

Leder for AUTOBEST, Dan Vardie, sier det er første gang tre biler bygget på samme plattform har konkurrert som en bil.
- Citroën Berlingo, Peugeot Rifter og Opel Combo Life er en effektiv bil for svært mange europeiske kunder.

Tøffe konkurrenter

Vinneren ble kåret etter en omfattende finale som ble kjørt på Vairano-banen i Italia. Årets vinner slo ut tøffe konkurrenter som Citroën C4 Cactus, Dacia Duster, Ford Focus, Kia Ceed og Toyota Corolla.

Tittelen som Europas beste bilkjøp, kommer i tillegg til at varebilvariantene tidligere i år ble kåret til «International Van of the Year 2019».

Om PSA Norge

PSA Norge