Tre konkurrerer om Kvål-Melhus

Tre tilbydere er kvalifisert for å konkurrere om byggingen av ny E6 Kvål-Melhus.

Disse tre er:

• BetonmastHæhre Anlegg AS og Betonmast Hæhre AS med Rambøll Norge AS.
  • NCC Norge AS og NCC AB med Multiconsult ASA og Multiconsult Norge AS.
  • Peab Anlegg AS, Peab AB og Peab Anleggning AB med Cowi AS.

Johs J Syltern AS og Øystein Syltern AS med med en rekke underleverandører på rådgiversiden søkte om å bli kvalifisert, men tilfredsstilte ikke skal-kravene på HMSK (helse – miljø – sikkerhet – kvalitet).

Kontrakten for byggingen av Kvål-Melhus sentrum er en såkalt IPL-kontrakt – integrert prosjektleveranse. Dette betyr en kontraktuell samhandling i en ny forretningsmodell med felles mål mellom byggherre, entreprenør og rådgiver i alle faser av prosjektet. Partene forplikter seg altså til å samhandle tett – og samlokalisert – fra start til mål.

Den syv km lange strekningen Kvål Melhus sentrum er første prosjekt i Nye Veiers omfattende E6-utbygging sør for Trondheim.

Velkommen til markering av byggestart for ny E39 fra Kristiansand til Sandnes5.10.2018 15:59Presseinvitasjon

Nye Veier og AF Gruppen har fredag 5. oktober signert Norges største veikontrakt til en verdi av 4,7 mrd kroner. Tirsdag 9. oktober har vi den glede å invitere pressen til høytidelig markering av byggestart for E39-prosjektet Kristiansand vest - Mandal øst, hvor samferdselsminister Jon Georg Dale foretar første spadestikk. Dette er også starten på byggingen av ny firefelts motorvei fra Kristiansand til Sandnes.