Tre har kvalifisert seg til junior-VM i taekwondo

10.10.2016 10:52 | Norges Kampsportforbund

Tre utøvere har gjennom medaljer og gode prestasjoner i både nasjonale og internasjonale konkurranser kvalifisert seg til junior-VM i Taekwondo 2016.

Eliza Frazier fra Tveita Taekwondo Klubb, Botond Davoti fra Tøyen Taekwondo Klubb og Walid Kamal fra Grorud Taekwondo Klubb får muligheten til å reise til Canada i november for å representere Norge.

Junior VM arrangeres 16. – 20. november 2016 i Burnaby i Canada og det er 11. gangen det arrangeres.Sist Norge vant  juniormedalje i VM var 2004. Disse tre utøverne har hevdet seg både nasjonalt og internasjonalt gjennom avtalte kvalifiseringsstevner, derfor kan alle som er tatt ut ha medaljemuligheter i Canada, sier Sportssjef Dag Jacobsen i Norges Kampsportforbund.

Norges Kampsportforbund (NKF) er et fleridrettsforbund i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Norges Kampsportforbund er landsdekkende med rundt 450 medlemsklubber og 41.000 enkeltmedlemmer. Forbundet organiserer over 20 ulike kampsporter og målet er å være den ledende organisasjonen for kampsport i Norge.