Tre gull til Norge i Ungarn

8.10.2015 09:22 | Norges Kampsportforbund

Tre gullmedlajer ble med det norske laget hjem etter deltakelsen i Hungary Open 26.september.

Nina Bansal og Joachim Wien som ble europamestere i taekwondo mønster i juni fortsetter med å imponere. I helgen deltok de i det åpne ungarske mesterskapet som ble arrangert i Budapest. Nina Bansal og Joachim Wien vant gull i hver sin individuelle klasse. I tillegg vant de gull i mix klassen. Med tre gullmedaljer ble Norge nest beste nasjon i Ungarn. De to var de eneste norske deltakerne på stevnet med totalt 300 utøvere.

Norges Kampsportforbund (NKF) er det niende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu, wushu og kendo er de fremste konkurranseidrettene.