MannsForum

Tre års ørkenvandring - for barna

I morgen, tirsdag 7 mars kl 17:30, står Mannsforum som alltid foran Stortinget, og kjemper. For at barn skal få en selvstendig rett til å se både mor og far, også når mor og far ikke lenger ønsker å bo på samme adresse. Tusenvis av barn mister i dag den ene forelderen, fordi bostedsforeldre belønnes rikelig, også økonomisk, for å støte den andre forelderen ut av barnets liv.

Barns lidelser virker å skulle holdes hemmelig i pressen. Mannsforum har stått foran Stortinget hver første tirsdag i måneden, til samme tid, i all slags vær, i tre - 3 - år!  Vi har stått der siden mars 2014! Våre appeller har i disse tre årene blitt møtt med en mur av taushet. Vi forstår nå hvorfor: Fordi det finnes ingen argumenter mot oss.

Bli med i morgen på vårt treårsjubileum i kampen for at barn skal slippe å gråte seg i søvn i - stillhet, for at den barnet bor hos ikke skal bli lei seg, i savnet av den som barnet ikke får se!

Hvem vet? Kanskje kommer pressen også?

Kjetil Thue, leder@mannsforum.org

Guttorm Grundt, post@mannsforum.org, tlf 920 59 776

Om MannsForum

MannsForum
Strandveien 7
3442 Hyggen

MannsForum er Norges største medlemsbaserte organisasjon for menn og fedre, og er i sterk vekst.
Organisasjonen er landsdekkende, og vi har medlemmer i alle aldre. Flertallet er menn og fedre, men vi har også kvinnelige medlemmer, pt 27 % kvinner. MannsForum har som overordnet mål å arbeide for likestilling
for både kvinner og menn.

Følg pressemeldinger fra MannsForum

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra MannsForum på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra MannsForum

MANNSFORUM ARRANGERER NORGES FØRSTE INTERNASJONALE KONFERANSE OM GUTTER, MENN OG FEDRES LIVS- OG LIKESTILLINGSUTFORDRINGER 2019 PÅ KULTURHUSET I OSLO11.11.2019 08:37:15 CET | Pressemelding

19. november er den internasjonale Mannsdagen, og i den forbindelse arrangerer Mannsforum Norges første internasjonale konferanse om gutter, menn og fedres livs- og likestillingsutfordringer. Ledende talspersoner for disse temaer vil være innledere for konferansen, blant annet den kjente statsviteren, familieterapeuten og forfatteren Dr. Warren Farrell fra USA, og den kontroversielle Karen Straughan, likestillingsaktivist og Vlogger, fra Canada. Guttorm Grundt, nestleder i MannsForum, og leder av MannsForums likestillingsgruppe forteller at det sterke, ensidige og langvarige kvinnefokuset de siste tiår har bidratt til en undervurdering og underkommunikasjon av menn, fedre og gutters livs- og likestillingsutfordringer i samfunnet. Dette ubalanserte bildet bidrar til å skape økende avstand, mistillit og utrygghet mellom kjønnene. Grundt er meget fornøyd med å ha greid å få Warren Farrell til konferansen, og Grundt forteller at Warren Farrell også vil delta på et arrangement på Stortinget

MANNSFORUM MARKERER MANDAG 19.11.18. DEN INTERNASJONALE MANNSDAGEN MED MANNSDAGSKONFERANSEN «GUTTER, MENN OG FEDRES LIVSUTFORDRINGER» OG EN MARKERING FORAN STORTINGET19.11.2018 09:31:33 CET | Pressemelding