Travelle – "stay for the night"

I dag, 5. oktober slipper Travelle ‘stay for the night’, som er andre singel fra hans kommende debut-EP. Som vanlig har 23 år gamle Kristoffer Björntvedt skrevet låten selv, i tillegg til å synge, spille de forskjellige instrumentene og produsere.

- "stay for the night" handler om pene mennesker som er kjedelige, skitne laken, og mangel på selvrespekt, forteller Travelle aka. Kristoffer Björntvedt.

HØR TRAVELLE - “STAY FOR THE NIGHT” HER

Multitalentet har brukt mye av den foregående tiden på å jobbe i studio – helt alene. Han er kjernen i sitt eget prosjekt, og er alene om alt som omhandler prosessen med å skape ny musikk. Den 2. november slippes debut-EP´en ‘in paradise pt.1’, og de syv låtene er nettopp ferdigstilt.

- I forbindelse med EP-slipp og ferdigstilling har jeg merket at det er veldig befriende å jobbe på flere låter som er en del av samme prosjekt. Låtene utfyller hverandre og definerer et større bilde, istedet for at en låt må gjøre hele jobben selv. Det gjør meg veldig mye mer komfortabel med å holde ting enkelt. EP´en inneholder for det aller meste sanne historier, som for eksempel ‘stay for the night’, forteller han.

Det har skjedd mye på kort tid for talentet som opplevde en brakstart på karrieren da han gikk #1 på Spotify sin Viral-liste med debutsingelen ‘Nobody Else’. Nå ser han fremover til nye utfordringer i året som kommer.

- Målet for resten av 2018 og videre ut i 2019 blir å fortsette som nå – jeg vil gi ut varierte låter med en form for sammenheng. En ting som blir litt annerledes er at jeg på neste prosjekt kommer til å samarbeide litt med andre. På denne EP´en har jeg gjort alt helt alene. Det gleder jeg meg veldig til, avslutter Björntvedt, som også er ventet å se på en konsertscene nær deg i året som kommer.

Travelle er signert til Universal via det fremadstormende norske label- og managementet Toothfairy, og gis ut av det prestisjetunge labelet Casablanca i Nord-Amerika (Oliver Heldens, Giorgio Moroder etc.).

Jonathan Vivaas Kise
Jonathan Vivaas Kise

Ariana Grande annonserer Europeisk del av Sweetener World Tour17.12.2018 11:48Pressemelding

Popstjernen Ariana Grande annonserer konsert på Telenor Arena 3. oktober. Med sin kraftfulle stemme og imponerende vokalprestasjoner har Ariana Grande etablert seg som en av verdens største popstjerner! I en alder av 25 har den Grammy-nominerte artisten 3 platina-selgende album, 18 milliarder streams og en rekke topp ti hits på Billboard Hot 100 bak seg. 2018 markerer nok et historisk år for Grande. Hun har blitt utnevnt til Billboards "Woman of the Year" og er Grammy-nominert i kategoriene Best Pop Vocal Album, for sitt nyeste album Sweetener, og Best Pop Solo Performance for låta "God Is A Woman". Samtidig nådde hennes nyeste single "thank you, next" topplasseringen på Billboard Hot 100 og slo rekorden for flest streams på Spotify for en sang av en kvinnelig artist på en uke. Ariana leverer herlig pop med elementer fra R&B, soul og elektronisk musikk. Den sjarmerende artisten har spilt en rekke utsolgte konserter verden over, og leverer et spektakulært liveshow når hun inntar scenen.

Nyhetsbrev fra Universal Music14.12.2018 13:29Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Spider-Man: Into The Spider-Verse Soundtrack ute nå TIX sitt juleunivers i musikkvideo Ariana Grande overrasker fansen med en gave – den nye låten "Imagine". Nicki Minaj er ute med låten “Familia”, som er tredje låt ut fra soundtracket til storfilmen Spider-Man: Into The Spider-Verse. Minaj har fått med seg latinske Anuel AA og nykommeren Bantu. EDM-produsenten Netsky har fått med seg Stargate, og er ute med “Big Hearts” feat. Kyle! Låten er å finne på Netskys EP Abott Kinney. Nykommeren Yung Gravy har fått med seg stjerneskuddet Lil Baby på sin nye singel “Alley Oop”. JP Cooper er nå ute med den vakre låten "Cheerleader". Så du Calum Scott på Idol? Se den rørende musikkvideoen til «No Matter What» her. Se Calum Scott på TV2 i kveld, kvelden før finalen. Volbeat er ute med livealbumet Let's Boogie! Live From Telia Parken. Bandet headliner Tons of Rock 28. juni.

Spider-Man: Into The Spider-Verse Soundtrack ute nå14.12.2018 11:41Pressemelding

Soundtracket til Spider-Man: Into the Spider-Verse er ute i dag. Filmen er basert på Marvels karakter Miles Morales, og foregår i Spider-Verse universet. Tegnefilmen har fått strålende anmeldelser med 99% på Rotten Tomatoes, og gjeve nominasjoner til Golden Globe og Critics’ Choice Movie Award for beste animasjonsfilm. Det stjernespekkede albumet inneholder låter med artister som Post Malone, Lil Wayne, Swae Lee, Nicki Minaj og Juice Wrld. Se albumets tracklist nedenfor: “What’s Up Danger” – Blackway & Black Caviar “Sunflower” – Post Malone & Swae Lee “Way Up ” – Jaden Smith “Familia” – Nicki Minaj & Anuel AA (feat. Bantu) “Invincible” – Aminé “Start a Riot” – Duckwrth & Shaboozey “Hide” – Juice Wrld (feat. Seezyn) “Memories” – Thutmose “Save The Day” – Ski Mask & Jacquees (feat. Coi Leray &LouGotCash) “Let Go” – Beau Young Prince “Scared of The Dark” – Lil Wayne & Ty Dolla $ign (feat. XXX Tentacion) “Elevate” – DJ Khalil (feat. Denzel Curry, YBN Cordae, Swavay, Trevor Rich) “Home” – V

TIX sitt juleunivers i musikkvideo9.12.2018 18:12Pressemelding

I november slapp TIX sin første julelåt, «Håper Nissen Har Råd». Låten har herjet i topplistene siden og har strømmet nesten 3 millioner ganger. I dag slippes musikkvideoen til låten. TIX fikk for alvor fotfeste hos det norske folk i 2015 med sine kontroversielle russelåter som har blitt strømmet enorme mengder i Spotify. Nå fortsetter han å lage musikk uten kobling til russetiden, og førstesingelen «Shotgun» ble fort listet på NRK mP3 da den kom i juni. Låten lå lenge på #3 på Spotify Norge, og har strømmet nesten 9,5 millioner ganger. Samtidig opplever TIX suksess med låten «Sweet but Psycho» av Ava Max som han har vært med på å skrive. Låten har gått #1 på Spotify i Norge, Danmark, Sverige, Belgia og Finland, i tillegg til å ligge helt i toppsjiktet i en rekke andre land. Globalt har den peaket på #12. TIX er for øyeblikket i LA for å skrive musikk med sitt Publishing selskap, den internasjonale giganten APG. SE MUSIKKVIDEOEN HER. HØR TIX - “HÅPER NISSEN HAR RÅD” HER. Mer om TIX Bak

Nyhetsbrev fra Universal Music7.12.2018 13:24Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Calum Scott til semifinalen i Idol Seeb annonserer samarbeid med Bastille – "Grip" Astrid S slipper "Closer" Bastille ute med EP Sir Elton John er i dag ute med EP-en Step Into Christmas. Låten "Step Into Christmas" ble fremført på Gilbert O’Sullivan Show i 1973 og videoen er i dag ute. Opptaket har ikke vært vist siden 1973. Hitmaskinen Benny Blanco er ute med låten “Roses” med Norgesvennen Juice WRLD og Brendon Urie. Blanco tar ingen pauser, og er samtidig ute med sitt debutalbum Friends Keep Secrets, som blant annet inneholder megahiten “Eastside” med Halsey og Khalid, og bidrag fra mange store gjesteartister som Calvin Harris, Juice WRLD, Swae Lee og flere. Pop-fenomenet HRVY besøkte Oslo i forrige uke, og er nå ute med sin nye låt “I Don’t Think About You”! James TW er ute med en nydelig cover av juleklassikeren “Last Christmas”. Hip-Hop legenden Ice Cube er ute med albumet Everythangs Corrupt! Albumet er hans første på 8 år

Calum Scott til semifinalen i Idol7.12.2018 12:07Pressemelding

I kveld opptrer britiske Calum Scott på semifinalen i Idol. Calum Scott ble for alvor kjent da han deltok i Britain’s Got Talent i 2015, med en audition som gikk viralt. Videoen har over 200 millioner visninger. Calum Scott sin cover av "Dancing On My Own" av Robyn ble en kjempehit og har streamet over 16 millioner ganger i Norge. Albumet Only Human har solgt til platina i Norge, og nylig ble det sluppet en reutgivelse av albumet, Only Human Special Edition. Reutgivelsen inneholder blant annet den nye singelen "No Matter What" og en cover av "White Christmas" av Bing Crosby. Idol sendes direkte i kveld fra kl. 19:30 på TV2.