Travelle – "stay for the night"

I dag, 5. oktober slipper Travelle ‘stay for the night’, som er andre singel fra hans kommende debut-EP. Som vanlig har 23 år gamle Kristoffer Björntvedt skrevet låten selv, i tillegg til å synge, spille de forskjellige instrumentene og produsere.

- "stay for the night" handler om pene mennesker som er kjedelige, skitne laken, og mangel på selvrespekt, forteller Travelle aka. Kristoffer Björntvedt.

HØR TRAVELLE - “STAY FOR THE NIGHT” HER

Multitalentet har brukt mye av den foregående tiden på å jobbe i studio – helt alene. Han er kjernen i sitt eget prosjekt, og er alene om alt som omhandler prosessen med å skape ny musikk. Den 2. november slippes debut-EP´en ‘in paradise pt.1’, og de syv låtene er nettopp ferdigstilt.

- I forbindelse med EP-slipp og ferdigstilling har jeg merket at det er veldig befriende å jobbe på flere låter som er en del av samme prosjekt. Låtene utfyller hverandre og definerer et større bilde, istedet for at en låt må gjøre hele jobben selv. Det gjør meg veldig mye mer komfortabel med å holde ting enkelt. EP´en inneholder for det aller meste sanne historier, som for eksempel ‘stay for the night’, forteller han.

Det har skjedd mye på kort tid for talentet som opplevde en brakstart på karrieren da han gikk #1 på Spotify sin Viral-liste med debutsingelen ‘Nobody Else’. Nå ser han fremover til nye utfordringer i året som kommer.

- Målet for resten av 2018 og videre ut i 2019 blir å fortsette som nå – jeg vil gi ut varierte låter med en form for sammenheng. En ting som blir litt annerledes er at jeg på neste prosjekt kommer til å samarbeide litt med andre. På denne EP´en har jeg gjort alt helt alene. Det gleder jeg meg veldig til, avslutter Björntvedt, som også er ventet å se på en konsertscene nær deg i året som kommer.

Travelle er signert til Universal via det fremadstormende norske label- og managementet Toothfairy, og gis ut av det prestisjetunge labelet Casablanca i Nord-Amerika (Oliver Heldens, Giorgio Moroder etc.).

Jonathan Vivaas Kise
Jonathan Vivaas Kise

Nyhetsbrev fra Universal Music23.8.2019 13:18:33 CESTPressemelding

https://www.ntbinfo.no/pressemelding/popdronningen-taylor-swift-ute-med-nytt-album?publisherId=6987388&releaseId=17869446 Popdronningen Taylor Swift ute med nytt album! Emelie Hollow «Hear It Out Loud». Den unge, talentfulle sangeren, låtskriveren og artisten Emelie Hollow ga oss like før sommeren første smakebit; «HE», fra den kommende EPen Hear It Out Loud. Nå er det duket for slipp av den neste sangen fra samlingen, nemlig EPens tittelspor «Hear It Out Loud». Låten er en storslått og vakker affære, akkompagnert av en nydelig visual video. Instagram / Facebook / Twitter / Youtube / Spotify Lil Halima «Hold Me - 'A Colors Show'» I dag slippes det en versjon av Lil Halima sin singel «Hold Me», gjort på YouTube-showet COLORS tidligere i år. Videoen er sett nesten 800K ganger, og nå kan du høre den der du strømmer musikk. Gabrielle er endelig ute med sin nyeste singel «Tenker på deg», som er første smakebit fra hennes kommende album. I forbindelse med albumslipp legger hun seg ut på en n