Travelle sier det som det er – første EP i «in paradise»-serien slippes fredag 2. november

EP´en frontes av den P3-listede singelen «video games», der tidløs singer-songwriting møter tidsriktig R&B produksjon i en rørende treffsikker sang om storby-ensomhet.

- "I dette prosjektet har jeg skrevet tekster fra hverdagen min, og tanker og idéer jeg har om ting. Jeg har sluttet å tenke over hvordan alt skal være, og lar ting bli det de blir. Det medfører at jeg ikke har mye filter igjen, og forteller ting som de er. Det er også grunnen til at EP´en er såpass variert, og det kommer del to til å være også" - Travelle

HØR TRAVELLE - "TROUBLE IN PARADISEPT. 1" HER

Bare 23 år gammel har Kristoffer Bjørntvedt fra Jørpeland utenfor Stavanger i flere år bevist at han har et unikt musikalsk talent som strekker langt ut over Norges landegrenser. Som for så mange i sin generasjon startet det med elektroniske produksjoner på SoundCloud og sporadiske DJ-oppdrag, men etter planketreff rett inn på #1 på Spotify sin viral-liste både i USA og globalt med ‘Nobody Else’ fra 2016, første låẗ han slapp under Travelle-navnet, har den nå Oslo-baserte rogalendingen rendyrket sitt helt unike sound og tekstmessige univers til beinet. Vi snakker om en usminket, følsom, tidvis humoristisk og tidvis brutalt ærlig situasjonsrapport fra «det unge Norge» anno 2018. Rett og slett.

Alle de syv sporene på del 1 er skrevet, fremført og produsert av Travelle selv.

- Målet for 2019 blir å fortsette som nå – jeg vil lage varierte låter med en form for sammenheng. En ting som blir litt annerledes er at jeg kommer til å samarbeide litt med andre, på denne EP-en har det vært et mål i seg selv at jeg skal gjøre alt alene, forteller han.

Bli med på hjemmefest med CLMD13.11.2018 15:34Pressemelding

Det er ikke så mange artister som kan påberope seg en suksessfull karriere som også er svært konsis. Det er historien bak CLMD; årevis med hardt arbeid og stor suksess i inn- og utland. I starten av november slapp han sin nye singel «Trouble» hos Universal Music. Nå er han klar med musikkvideo til singelen! “Trouble”, som kom 2.november, peaket på #27 i Norge i forrige uke og har straks streamet 500k på Spotify. Nå er CLMD klar med musikkvideoen til låta, som er regissert av Fredric Esnault & Fjernfilm. Bli med på en ekte hjemmefest. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "TROUBLE" HER - “Musikkvideoen til “Trouble” handler om å finne og slippe løs din indre rebell! Den typiske fancy klubben er byttet ut med en klassisk hjemmefest, som du husker fra da du var yngre, hvor vi alle søker etter «Trouble» - CLMD

Nyhetsbrev fra Universal Music9.11.2018 10:17Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Imagine Dragons med nytt album Sandro Cavazza slipper ny låt OnklP slipper "Bør Jeg" https://www.ntbinfo.no/pressemelding/tix-med-sin-forste-julelat?publisherId=6987388&releaseId=17856414 TIX ute med sin første julelåt! https://www.ntbinfo.no/pressemelding/kamferdrops-tar-ett-oppgjor-med-svake-mennesker?publisherId=6987388&releaseId=17856415 Kamferdrops tar et oppgjør med svake mennesker I dag er The Beatles sitt album The Beatles, også kjent som The White Album, ute. Albumets 30 spor er mikset av produsent Giles Martin og Sam Okell, og inneholder akustiske demoer og 50 innspillingsopptak, hvor de fleste ikke har vært utgitt tidligere. Dette er første gang albumet har blitt remikset og presentert med flere demoer og innspillingsopptak. Jonas Blue følger opp hits som “Fast Car”, “Mama” og “Perfect Stranger” med det splitter nye albumet Blue! På albumet har han fått med seg bl.a. Jessie Reyez på låten "Wherever You Go", i tillegg t

Kamferdrops tar ett oppgjør med svake mennesker9.11.2018 09:35Pressemelding

Hun har enda ikke blitt bortført av aliens, men Kamferdrops, som sto bak superhiten “Jag trodde änglarnas fanns” sommeren 2017 er tilbake med en ny banger, denne gangen mer klubbvennlig og med ett budskap som oppdaterer Jannickes originalversjon til å bli aktuelt i 2018. “De svakeste menneskene er ofte de sterkeste” sier Kamferdrops, “Jeg tror vi alle er lei av samfunnets fokus på kropp, suksess og falsk vinnermentalitet. Originalt så handlet ‘Svake Mennesker’ om røyking og drikking, dagens versjon av dette er vel Ex On The Beach, Valium og Kokain - men de som er svakest og står på bunnen av samfunnet er egentlig de sterkeste, det skal så sykt mye til å stå alene på bunnen” HØR KAMFERDROPS - "SVAKE MENNESKER" HER Siden fjorårets sommerhit i Sverige, har Kamferdrops streamet til Gull med låten «Tusen Bitar», avsluttet Spellemann med Ole Ivars og Elisabeth Andreassen, og ligget på Spotify´s topplister med den svenske rapperen Adel som nettopp hadde sluppet ut av fengsel når samarbeidet b

TIX med sin første julelåt!9.11.2018 09:33Pressemelding

Med nesten 200 millioner strømminger i Spotify, slapp TIX «Shotgun» før sommeren. Låten var første brikke i hans soloprosjekt utenfor russemusikken, og nå er han klar med sin aller første julelåt, “Håper Nissen Har Råd”. TIX sine enorme strømmetall stammer fra en rekke kontroversielle russelåter som for alvor fikk fotfeste hos det norske folk i 2015. Nå fortsetter han å lage musikk uten kobling til russetiden, og førstesingelen «Shotgun» ble fort listet på NRK mP3 da den kom i juni. Låten lå lenge på #3 på Spotify Norge, og har strømmet over 8,7 millioner ganger. De siste årene har TIX for alvor satt navnet sitt på kartet både som artist og låtskriver. Seneste bevis er Ava Max sin låt “Sweet but Psycho” hvor han er en av låtskriverne. Låten gikk #1 på Spotify i Norge, Sverige og Finland, og har foreløpig peaket på #18 på globallistene den 3. november. Nå er TIX klar med sin FØRSTE julelåt! HØR TIX - “HÅPER NISSEN HAR RÅD” HER Mer om TIX Bak navnet TIX finner du 25 år gamle Andreas Hauk

Sandro Cavazza slipper ny låt9.11.2018 09:30Pressemelding

Sandro Cavazza slipper i dag sin nydelige poplåt "Used To" feat. Lou Elliotte. “We wrote the song as a duet picturing a lost relationship, a couple dreaming about how it used to be perfect and not understanding how it all went wrong. I think anyone who has ever been in a relationship will be able to relate to this song” – Sandro Cavazza Sandro Cavazza er både artist og låtskriver, og har jobbet mye med Avicii på bl.a. den store hiten "Without You". Cavazza har for tiden suksess med Kygos "Happy Now", hvor han både synger og har skrevet på låten. "Used To" følger opp sommerens smash "High With Somebody", som lå #1 på svensk radio i flere uker, fremdeles er på topp fem på radio i Sverige og har sanket inn over 17 millioner streams globalt. Sandro Cavazza lot seg inspirere av pop- og rockeikoner som Queen, Craig David og Red Hot Chili Peppers. Han skrev sin første låt da han bare var syv år gammel, og kommer fra den svenske musikkskolen Rytmus, som har huset noen av Sveriges mest kjente s

Imagine Dragons med nytt album9.11.2018 09:30Pressemelding

Grammyvinnende Imagine Dragons er i dag klar med det nye albumet Origins. Origins blir sluppet 16 måneder etter deres suksess med Evolve som har solgt til tre ganger platina i Norge. “It’s about seeking new ground but also appreciating your roots. When we create, we create with no boundaries, no rules. We find it thrilling to make music that feels different and new to us”, sier vokalist Dan Reynolds om det nye albumet, hvis bandkamerater inkluderer gitarist Wayne Sermon, bassist Ben McKee og trommeslager Daniel Platzman. For å skape lyden av Origins har bandet jobbet med Joel Little (Lorde, Khalid), Mattman & Robin (Selena Gomez, Carly Rae Jepsen) og John Hill (Florence + The Machine). Imagine Dragons har over 40 millioner månedlige lyttere på Spotify, noe som plasserer dem på niende plass på listen over de mest streamede artister i verden.