Torstein Schroeder fra Virke KBS til Circle K

Torstein Schroeder (53) er ansatt som ny leder for Circle K sine egeneide energistasjoner i Norge. Torstein kommer fra stillingen som direktør for Virke KBS, bransjeorganisasjonen for norske servicehandelsbedrifter.

Torstein Schroeder startet sin retail-karriere som distriktssjef i Narvesen hvor han senere ble regionssjef. Han har ledererfaring fra bl.a. Reitangruppen Convenience, og har i en årrekke vært adm. direktør i Narvesen, 7-Eleven Norge samt 7-Eleven Danmark. Han kommer fra stilling som direktør for Virke KBS, bransjeorganisasjonen for norske servicehandelsbedrifter. Der har han vært en pådriver for at vår bransje skal ha like konkurransevilkår og har drevet frem en rekke viktige bransjesaker som skal legge til rette for vekst.

- Jeg har lenge vært imponert over profesjonaliteten og den offensive holdningen Circle K viser i møte med nye kundeforventninger. Operasjonell kjededrift ligger mitt hjerte nært, og jeg gleder meg til å møte nye kolleger i jobben som direktør for selskapets egeneide stasjoner, sier Torstein Schroeder. Han har med umiddelbar virkning fratrådt rollen som bransjedirektør for Virke KBS.

Torstein Schroeder begynner i stillingen som «Senior Director Retail Operations» 1. desember 2018 og blir en del av den norske ledergruppen. Christoffer Sundby, norgessjef i Circle K, er stolt av å ha fått Torstein på laget.

- Torstein er fremtidsrettet, har sterk gjennomføringskraft og vil bidra til godt moment for selskapet fremover. Han er kunnskapsrik, har stor lidenskap for bransjen og ikke minst er han svært opptatt av menneskene og de som møter kundene hver dag, sier Christoffer Sundby, norgessjef i Circle K.

Torstein Schroeder, mobil +47 982 23 030