Tørres slutter i Norsk Folkehjelp

Liv Tørres slutter som generalsekretær i Norsk Folkehjelp og går til stillingen som ny direktør ved Nobels Fredssenter.

Det ble i dag klart at generalsekretær Liv Tørres har takket ja til stillingen som ny direktør ved Nobels Fredssenter.

Liv Tørres har vært generalsekretær i Norsk Folkehjelp siden september 2011. Hun tiltrer som direktør ved Nobels Fredssenter når nåværende direktør går av med pensjon 1. januar 2016.

- Generalsekretær Liv Tørres har gjort og gjør en fabelaktig god jobb som leder av Norsk Folkehjelp. Vi er glad på hennes vegne for hennes nye muligheter, men også lei oss for at hun nå skal forlate oss, sier styreleder Finn Erik Thoresen i Norsk Folkehjelp. Tørres har akkurat overvært vårt vellykkede landsmøte, der Norsk Folkehjelp kunne vise til en organisasjon som har nådd svært gode resultater og har orden på økonomi og drift.

- Jeg kommer til å savne dypt de fantastiske kollegene, frivillige og styret i Folkehjelpa, sier Liv Tørres.

- Samtidig gleder jeg meg veldig til nye oppgaver i Nobels Fredssenter. Nobels Fredssenter er en unik institusjon som formidler informasjon om Fredsprisen og prisvinnerne. Fredssenteret er møtested for informasjon, refleksjon og debatt om fred, krig og konfliktløsning og jeg gleder meg veldig til å bidra til å synliggjøre og videreutvikle dette framover.

Tørres sitter i stillingen i Norsk Folkehjelp ut året.

- Fra 1.januar blir en av Norges mest spennende jobber ledig, og vi er glad for muligheten som tiden frem til årsskiftet gir oss til å finne en god etterfølger, sier Thoresen.

For mer informasjon, ta kontakt med styreleder Finn Erik Thoresen på telefon: 97187391