«Tore Tang» er tidenes norske allsang

Folket har bestemt. I kveld ble «Tore Tang» med Morten Abel og gruppa Mods kåret til tidenes norske allsang under sesongens siste «Allsang på Grensen».

Morten Abel fremfører "Tore Tang" under sommerens "Allsang på Grensen" på TV 2. Foto: Thomas Andersen, TV 2.

40 låter ble i vår plukket ut av en jury ledet av Ivar Dyrhaug, og gjennom Dagbladet, Seher.no og TV2.no stemte leserne frem seks finalister.

«Levva livet» og «Lys og varme» av Åge Aleksandersen, «Idyll» av Postgirobygget, «Tore Tang» med Mods, «Elektrisk» av Marcus og Martinus og «To fulle menn» av Jokke og Valentinerne har alle blitt fremført i løpet av sommerens Allsang-sendinger.

Nå er resultatet klart, og «Tore Tang» som Morten Abel slapp sammen med gruppa Mods i 1981 er folkets allsang-favoritt.

- Er det noe folk har peiling på så er det allsang, så dette synes jeg er veldig stas. Jeg føler meg opprømt og beæret, nesten litt lykkelig, stråler Morten Abel.

Se Morten Abel sin fremførelse av «Tore Tang» under sommerens «Allsang på Grensen» her:

Martine Lunde er med når Bloggerne er tilbake med en ny sesong 1. januar29.11.2018 09:59Pressemelding

Det nye året 2019 starter med en ny sesong med «Bloggerne». I den tiende sesongen av «Bloggerne» får vi bli bedre kjent med Martine Lunde. Vi får også følge Caroline Berg Eriksen, Jørgine «Funkygine» Vasstrand, Anniken «Annijor» Jørgensen, Stina Marie Bakken, Julianne «Pilotfrue» og ektemannen Ulrik Nygård. «Bloggerne» - sesong 10, får premiere 1. januar på TV 2 Livsstil og TV 2 Sumo.