Tor Mikkel Wara - Årets Eksil-GKer

Den prestisjefylte prisen Årets Eksil-GKer går i år til Justisminister Tor Mikkel Wara. Kåringen ble kunngjort på Geelmuyden Kieses årlige alumnitreff, 7. mars. Om lag 500 tidligere og nåværende medarbeidere i selskapet har deltatt i kåringen.
(Fra venstre) Trygve Svensson, Hans Geelmuyden og Anders Nyland. I bakgrunnen; videohilsen fra justisminister Tor Mikkel Wara fra Brussel.

Tor Mikkel Wara jobbet i GK i 1994-1997, og var selskapets aller første «reklamedirektør», det nye reklamebyrået skulle kun lage reklame for finanssektoren. Budsjettmålet var 4 millioner kroner det første året. Ideen om å sette et av Norges største politiske talenter til å jobbe med reklame var bare sånn passe god. Han ble etter kort tid omplassert til rådgiver med myndighetskontakt som spesiale.

Tor Mikkel har lang fartstid både fra politikk og kommunikasjon, og det er en glede å kunne utrope Norges Justisminister som årets Eksil GK-er 2018! - Nærmere makten kommer du ikke, sier gründer Hans Geelmuyden.

De øvrige nominerte kandidatene til årets Eksil-GKer var:
Kristina Furnes, Grieg Seafood
Petter Eide, Stortingsrepresentant SV
Trygve Svensson, Agenda
Anders Nyland, Bergen Reiselivslag

Prisen Årets Eksil-GKer ble første gang delt ut i 2010. Julie Brodtkorb ble prisens aller første vinner, for sin valgkampinnsats for Høyres Erna Solberg i 2009. Året etter ble Jørgen Kildahl kåret for sin kometkarriere i den tyske energigiganten Eon. I 2011 tok Erik Nord prisen for sitt bidrag til store strukturendringer i medie-Norge som direktør i Media & Content Services AS og styrelederverv i Apressen, Startsiden og Riks-TV, og prisen for 2012 gikk til Jo Kiese som grunnla Geelmuyden Kiese sammen med Hans Geelmuyden i 1989 og dermed må bære mye av skylden for alt som er gått galt siden. I 2014 mottok Tom Kvisle prisen som årets Eksil-GKer, for sin innsats med å posisjonere Westerdals til en av de ledende utdanningsinstitusjonene for kommunikasjon og media. For 2014 gikk prisen til administrerende direktør André Støylen i Sparebankstiftelsen DNB. I 2015 ble Årets Eksil GK-er Lord Bård Torgersen, i 2016 vant Henriette Hedløv og Jorunn Flydal. Årets Eksil GK-er 2017 ble Sebastian M. Harung.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Hans Geelmuyden (902 03 484), Managing partner i Geelmuyden Kiese.

Geelmuyden Kiese er i dag Skandinavias største kommunikasjonsbyrå med 150 ansatte og kontorer i København, Oslo, Bergen og Stockholm. Globalt er GK eksklusiv Skandinavisk partner med Ketchum som er verdens 4. største PR-nettverk, og med FTI som er ett av de største fagmiljøene på public- affairs.