TOP-TOY

TOP-TOY innfører salgsstopp på Squishies

TOP-TOY, som blant annet står bak BR-leker og TOYS"R"US i Norden, innførte tirsdag ettermiddag salgsstopp på alle Squishies skumprodukter i alle konsernets butikker i hele Norden. Det skjedde etter at den danske Miljøstyrelsen har funnet potensielt skadelige stoffer i produktene. TOP-TOY avventer ytterligere undersøkelser fra den danske Miljøstyrelsen.

Da den danske Miljøstyrelsen i går ettermiddag kontaktet BR og TOYS"R"US angående deres undersøkelser av 12 typer Squishies skumprodukter, informerte vi straks alle våre butikker om å stoppe salget av alle former for Squishies. Én av de testede 12 Squishies har vært solgt i TOP-TOYs forretninger.

Miljøstyrelsens undersøkelser er mer omfattende enn EU's gjeldende sikkerhetsstandarder for leketøy, og TOP-TOYs egne undersøkelser har derfor ikke tidligere vist problemer ved produktet. Vi vil naturligvis ikke selge flere Squishies før sikkerheten er dokumentert.

Hos TOP-TOY tar vi produktsikkerhet meget alvorlig. Vi anbefaler derfor våre kunder om løpende å orientere seg om status på produktet. Samtidig vil vi kommunisere til våre kunder når det er noe nytt ved saken.

Hvis noen kunder føler seg utrygge med deres Squishies kan de få pengene tilbake ved å returnere produktet i en av våre butikker.

Miljøstyrelsens rapport kan leses her.

For ytterligere informasjon, kontakt TOP-TOYs kommunikasjonsavdeling på:

com@top-toy.com

Om TOP-TOY

TOP-TOY
Delta Park 37
DK-2665 Vallensbæk Strand, Danmark

+45 30673916http://top-toy.com/

Følg pressemeldinger fra TOP-TOY

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TOP-TOY på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TOP-TOY