Tone og Katastrofe til VM i poker

I morgen formiddag reiser artistene Tone Damli Aaberge og Petter «Katastrofe» Kristiansen til Las Vegas og poker-VM. VM-turneringen er den mest besøkte i verden.

Tone Damli Aaberge

– Jeg gleder meg enormt til å oppleve Las Vegas og World Series of Poker for andre gang. Forrige tur har gått inn i historiebøkene som et fantastisk minne, og jeg håper og tror at denne turen skal bli like bra, sier Tone Damli Aaberge før avreise.

Går for potten

Aaberge er blitt en rutinert pokerspiller med årene. Hun debuterte med bravur i poker-VM i fjor og har ikke tenkt å gjøre det noe dårligere i år. I forkant av reisen har hun lagt seg i spilleselen.

– Jeg har spilt en del poker i det siste. Det har gått mest i vennskapelige turneringer, men jeg har også spilt en del på nettet, forteller Aaberge.

Nykommer

I motsetning til Aaberge, debuterer «Katastrofe» Kristiansen ved pokerbordet i år. Han har erstattet fotballspiller John Arne Riise på Team Betsson-laget. Han håper å bite bra i fra seg.

– Jeg blir skuffet om jeg ikke vinner noe, så det er i hvert fall mål nummer én. Jeg har ikke spilt poker så fryktelig lenge, så jeg har fortsatt et hav igjen å lære! Men jeg føler også at jeg har hatt mye stang ut og at "alt" har gått mot meg på de 3-4 siste større turneringene jeg spilt, så det har jeg et håp om at kan snu i Vegas. Jeg skal i hvert fall gjøre mitt beste, sier «Katastrofe# Kristiansen.

Strømmer til

Aaberge og «Katastrofe» Kristiansen er ikke alene. Det forventes storinnrykk av spille- og skuelystne nordmenn til arrangementet. Førstepremiepotten er garantert til 1 million dollar, og mange pokerinteresserte lar seg friste.

– Vi er veldig spent i forkant av årets World Series of Poker. Nordmenn har nemlig overrasket før! Ikke minst da Felix Stephensen tok «storeslem» og stakk av med både andreplassen og 35 millioner kroner i WSOP i 2014, sier Mikael Mellqvist, PR-manager i Betsson Group.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
PR-manager i Betssongruppen
Telefon: +47 99486821