Tone Damli sin "Strangers" får ny drakt av RykkinFella

Tone Damli er høyaktuell om dagen med sin deltagelse i TV-programmet Hver Gang Vi Møtes. Ukentlig tolker hun andre artisters låter, men denne gangen er det hennes egen singel "Strangers" som har fått ny tolkning.

Den norske produsenten RykkinnFella har hatt stor suksess med sine remikser tidligere, og også denne gang har han klart å sette sin egen touch på verket. Remiksen hans av "Strangers" er melodisk og svevende, samtidig som den er mer energisk og klubbvennlig enn originalen.

Hør remixen her.

Låten slippes 2. februar, dagen før Tone Damlis eget program på Hver Gang Vi Møtes.

Sindre Solheim
sindre.solheim@umusic.com

Foto: Ole Martin Halvorsen

Ny låt fra Marshmello og Bastille17.8.2018 15:57Pressemelding

I dag er den svært populære DJ’en og produsenten Marshmello ute med låten «Happier». Den mystiske karakteren har med seg det britiske bandet Bastille. Låten handler om at man noen ganger må forlate sin kjærlighet for at de skal finne veien til lykke. Frontmann i Bastille, Dan Smith, har skrevet låten sammen med Steve Mac som tidligere har skrevet låter for Ed Sheeran, Liam Payne og Pink. «Vi hadde det utrolig gøy da vi jobbet med Marshmello, som klarte å finne glede i en melankolsk opplevelse. Det er alltid gøy å kunne leve i en annens verden», sier Dan Smith. Marshmello har redefinert dagens musikkindustri. Karakterens listetoppende låter med samarbeid med blant andre Selena Gomez, Migos, Khalid og Logic håvet inn over 2 milliarder streams på Spotify alene i fjor. «Happier» har en lyric video ute nå.

Akustisk versjon og video av Lil Halima - "Train"17.8.2018 13:07Pressemelding

19 år gamle Lil Halima skriver musikken sin selv og maler coverne til egne utgivelser. I dag slipper hun den akustiske versjonen – og tilhørende videoen – til «Train», som ble sluppet på forsommeren. Låten skapte bølger for jenta fra Bardu med listing på Spotify sin globale New Music Friday-liste, og påfølgende partnerskap med Island i UK og Dew Process i Australia. Med talenter innen sang, låtskriving, piano, fiolin, musikkproduksjon og billedkunst, er hun kjernen og den drivende faktoren i sitt eget prosjekt. Ærlighet i kunsten er viktig for henne, og hun overlater ingenting til tilfeldighetene. I videoen og låten til den akustiske versjonen av «Train» viser hun at hun ikke bare er en ekstraordinær vokalist, men også meget talentfull på fiolin og ukulele, da hun spiller alle instrumenter selv på denne versjonen. Se videoen til "Train (Acoustic)" HER Hør låten til "Train (Acoustic)" HER Lil Halima debuterte med singelen «Abstract» i april. «Train» er oppfølgeren, og låten er en kjærli

Ariana Grande ute med albumet Sweetener17.8.2018 10:33Pressemelding

Superstjernen Ariana Grande er i dag klar med sitt fjerde studioalbum Sweetener. Det svært etterlengtede albumet inneholder hits som «No Tears Left To Cry», «The Light Is Coming» og nåværende singel «God Is A Woman». Sistnevnte ble sluppet samtidig med en musikkvideo regissert av Grammy-vinnende regissør Dave Meyer, som også har regissert musikkvideoene til «The Light Is Coming» og «No Tears Left To Cry». Sammen har alle tre videoer over 600 millioner visninger på VEVO. I tillegg til flere godbiter som blant andre «Breathing» og «Sweetener», inneholder Sweetener samarbeid med Nicki Minaj, Pharrell Williams og Missy Elliott, med produksjoner og låtskriverbidrag fra blant andre Pharrell Williams, Savan Kotecha og svenskene Max Martin, Ilya og Rickard Göransson. Siden albumdebuten Yours Truly i 2013, har Ariana Grande i en alder av 24 vokst frem som en av verdens aller største popartister, med sine praktfulle vokaler og et blomstrende komisk talent. Etterfølgeren My Everything (2014) inne