Norges Hyggeligste Håndverker

Tømrer Terje Gangstø kåret til Norges hyggeligste håndverker

Etter en fem måneder lang jakt etter Norges hyggeligste håndverker, fikk Terje Gangstø fra Bergen den gjeveste prisen. Tømreren gikk til topps blant totalt 1162 nominerte håndverkere fra hele landet.
Norges hyggeligste håndverkere. Fra venstre: Johnny Jensen (maler), Hussain Fares (rørlegger), Terje Gangstø (tømrer), Tommy Øiongen (murer), Ole Kristian Svarstad (elektriker), Rannveig Johanne Hugdal (lærling) og Lars Martin Skovly (kuldemontør)

– Terje Gangstø har skilt seg ut i konkurransen fra første dag. Han er nominert av 135 personer og har fått over 15 000 stemmer fra fornøyde kunder og lokalmiljø. Juryen var samstemte i at det var en gladgutt fra Vestlandet som skilte seg ut med engasjement og evne til å spre glede, sier Anette Ramstad, jurymedlem i Norges Hyggeligste Håndverker og politisk rådgiver i Byggenæringens landsforening.

Enormt engasjement

Norges Hyggeligste Håndverker er et initiativ fra håndverkerbransjen for å skape større stolthet og engasjement for håndverkeryrkene. Målet er å løfte fram dyktige og hyggelige fagfolk som bygger og fikser hjemmene våre. Det er andre gang kampanjen arrangeres, og engasjementet har vært enormt.

– Siden april har totalt 1162 håndverkere fra hele landet blitt nominerte som Norges hyggeligste håndverker, og det har kommet inn 236 000 stemmer. De siste to ukene har 22 finalister kjempet om hederstittelen. Kriteriene for å vinne er en kombinasjon av faglig dyktighet, service og gode kundeopplevelser. Det demonstrerer vinneren utvilsomt, sier Ramstad.

Vinner Terje Gangstø har vært tømrer siden han begynte som lærling 1983. I dag driver han sitt eget firma, Tømrer Terje Gangstø, i Arna i Hordaland.

– Terje Gangstø viser et stort fokus på sine kunder og han går langt for å gjøre dem fornøyde. Dette ser vi tydelig i antallet personer som har nominert ham og det store engasjementet han har vekket lokalt. Han leverer bunnsolid faglig kvalitet på eget arbeid. På toppen av dette har han et vinnende vesen og sprer glede og godt humør til alle rundt seg, uttaler Ramstad på vegne av juryen.

Vinneren selv var overveldet etter kåringen under Boligmessa på Telenor Arena:

– Jeg er utrolig stolt, glad og ydmyk over å ha vunnet den gjeve tittelen blant så mange gode kandidater. Dette betyr veldig mye, og det viser at det er rom for små bedrifter og at også vi kan få litt oppmerksomhet. Det viser også at du kan oppnå ekstra mye hvis du jobber hardt, står på og har det kjekt med kunder, sier Terje Gangstø, som er Norges Hyggeligste Håndverker 2018.

I tillegg til heder og ære får vinneren tre års fri leasing av bil fra Harald A. Møller AS og varer og verktøy fra flere sponsorer.

Norge i verdenstoppen i oppussing

Hvert år bruker nordmenn over 70 milliarder på oppussing, i følge tall fra Prognosesenteret. Dette er mer enn noe annet land i Europa. Administrerende direktør Christel Borge i småbedriftenes mobilselskap Dipper, som er en av initiativtakerne bak Norges Hyggeligste Håndverker, mener dette hadde ikke vært mulig uten håndverkerne.

– Nordmenn er i verdenstoppen i oppussing. De aller fleste av oss har flere runder i løpet av livet der vi overlater husnøklene til en fremmed person og gir dem adgang til hjemmene våre. Tillit og samarbeid mellom håndverker og kunde er vel så viktig for å oppnå et godt sluttresultat. Nettopp derfor leter vi etter Norges Hyggeligste Håndverker, for å finne de personene som med et smil gir det lille ekstra for kundene sine, sier Borge, som også sitter i juryen for konkurransen.

Bransjevinnere innen 7 bransjer

I tillegg til å kåre Norges Hyggeligste Håndverker, har kampanjen i år kåret vinnere innenfor 7 bransjer: murer, maler, snekker/tømrer, elektriker, rørlegger, lærling og en åpen kategori.

– Vi er overveldet over hvor mange fantastisk hyggelige håndverkere det er i Norge. Det at så mange har nominert og stemt frem håndverkere viser at det er veldig mange kunder som er fornøyde. Juryen har hatt en hard nøtt med å velge. Det har vært mange verdige kandidater, og vi vil gratulere hver og en av de nominerte. Samtidig er det veldig gøy å kunne løfte frem noen som har utmerket seg ekstra, sier Borge.

Bransjevinnerne er:

• Norges hyggeligste murer: Tommy Øiongen fra Nord-Odal, jobber i Mapei AS
  • Norges hyggeligste maler: Johnny Jensen fra Sandefjord, jobber i Malermesterne Jensen AS
  • Norges hyggeligste snekker/tømrer: Terje Gangstø fra Bergen, jobber for Tømrer Terje Gangstø
  • Norges hyggeligste elektriker: Ole Kristian Svarstad fra Sykkylven, jobber i EL 24 Ensiko AS
  • Norges hyggeligste rørlegger: Hussain Fares fra Oslo, jobber i Trygg VVS
  • Norges hyggeligste lærling: Rannveig Johanne Hugdal fra Trondheim, jobber i Timberbygg AS
  • Norges hyggeligste kuldemontør: Lars Martin Skovly fra Fredrikstad, jobber i GK Inneklima AS

Anette Ramstad, politisk rådgiver BNL
E-post: anette@bnl.no

Christel Borge, administrerende direktør, Dipper
E-post: christel@dipper.no

Terje Gangstø, Norges Hyggeligste Håndverker 2018

Bilder

Finalistene i Norges Hyggeligste Håndverker
Terje Gangstø, Norges Hyggeligste Håndverker 2018

Om Norges Hyggeligste Håndverker

Norges Hyggeligste Håndverker
Hagegata 22

Norges Hyggeligste Håndverker er et initiativ fra mobilselskapet Dipper og Mittanbud og gjennomføres i samarbeid med Byggenæringens landsforening (BNL), Mesterbrev, Volkswagen Nyttekjøretøy, Samsung, TOOLS, Jotun, Boligmessen, Loyds, Hultafors og Epoq.

Målet med kampanjen er å skape stolthet og positivt engasjement for håndverkeryrket. Kampanjen gjennomføres for andre gang i 2018. Norges Hyggeligste Håndverker 2017 er Sveinung Tofteland fra Søgne, og Norges Hyggeligste Håndverker 2018 er Terje Gangstø fra Bergen.

Kriteriene for å vinne er en kombinasjon av faglig dyktighet, service og gode kundeopplevelser. I tillegg til å kåre Norges Hyggeligste Håndverker, kåres bransjevinnere innenfor 7 bransjer: murer, maler, snekker/tømrer, elektriker, rørlegger, lærling og en åpen kategori.

Les mer på http://norgeshyggeligstehaandverker.no/

Følg pressemeldinger fra Norges Hyggeligste Håndverker

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Hyggeligste Håndverker på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Hyggeligste Håndverker